Osvrti na diskografska izdanja

Jazzisti koji osjećaju klasiku

Osvrti na diskografska izdanja / 20.11.2008 / Davor Hrvoj

Evergreen Collection - Jazz

Osvrti na diskografska izdanja / 12.11.2008 / Davor Hrvoj
U ediciji Evergreen Collection tvrtka Croatia Records objavila jedvostruki kompilacijski kompakt disk sa snimakma hrvatskih jazzglazbenika. Izdanje obuhvaća razdoblje od 1957. do 2002., a donosiizvedbe standarda, te u većem dijelu skladbi hrvatskih autora. Ovoizdanje, vrijedan doprinos dokumentiranju hrvatskog jazz stvaralaštvana skladateljskom i interpretativnom području.

Ratko Zjača / John Patitucci / Stanislav Mitrović / Al Foster: Crossing The Border, Nishville Records

Osvrti na diskografska izdanja / 30.10.2008 / Davor Hrvoj

Zjačina sviračka i skladateljska zrelost

----

--Zagrebački gitarist i skladatelj Ratko Zjača, koji već godinama živi i djeluje u Roterdamu, svestran je glazbenik koji je ostvario sjajnu međunarodnu karijeru. Nastupa diljem svijeta i surađuje s najvećim zvijezdama jazza. Nakon world music albuma “Shades Of Spirit”, što ga je 2004. snimio u duu sa svojim dugogodišnjim suradnikom, saksofonistom Stanislavom Mitrovićem, objavio je novi album “Crossing The Border” kojim se vratio jazz zvuku. Nastavak je to koncepta što ga je počeo razvijati na albumu “A Day In Manhattan” koji je snimio u triju s velikanima newyorške jazz scene: kontrabasistom Reggiem Workmanom, između ostalih i suradnikom Johna Coltranea, te bubnjarom Alom Fosterom, suradnikom Milesa Davisa, Herbiea Hancocka i drugih zvijezda jazza.--

----

--(Preuzeto iz Novog lista od 19. 11. 2006.)--

Miljenko Prohaska, Cantus/HRT/HDS

Presjek skladateljskog rada velikana hrvatske glazbe

----

--“Ugledni američki glazbeni časopis, specijaliziran za jazz i jazu bliske žanrove, DownBeat u jednom broju iz šezdesetih godina prošloga stoljeća piše: “ ...u Salle Playelu u Parizu svirao je Modern Jazz Quartet uz filharmonijski orkestar, a izvodili su djela Johna Lewisa, Andrea Hodeira, Gunthera Schullera i Miljenka Prohaske.” To je tek jedan od brojnih napisa svjetskoga tiska iz toga doba u kojima se ime našeg legendarnog skladatelja, kontrabasista i dirigenta Miljenka Prohaske spominje zajedno s vodećim skladatelja jazza i ozbiljne glazbe poput Igora Stravinskoga, Alexandera Scriabina, Johna Lewisa i drugih.--

Portrait

Autoportret ekstravagantnog skladatelja

“Portrait” Silvija Glojnarića prvi je hrvatski kompakt disk jazz glazbe koji u cijelosti sadrži skladbe jednog hrvatskog autora. Osim što je najpoznatiji bubnjar u povijesti hrvatskoga jazza, Glojnarić je, uz Boška Petrovića, Miljenka Prohasku i Davora Kajfeša s kojima je bio član legendarnog Zagrebačkog jazz kvarteta, i jedan od naših najznačajnijih skladatelja. Osim toga ovim je albumom predstavljen i kao vođa jazz orkestra i aranžer.

Prvi hrvatski jazz DVD

Osvrti na diskografska izdanja / 29.10.2008 / Davor Hrvoj
DVD Razni izvođači: Jazz gala, Jazzette Records/Croatia Records--DVD "Jazz gala" donosi snimke nastupa vrhunskih jazz glazbenika u B.P. Clubu. To je podsjetnik na sjajne dane B.P. Cluba, ali i na iznimnu aktivnost izdavačke tvrtke Jazzette Records koja je tijekom devedesetih objavila brojne kompakt diskove.

Henry Radanović: 'Long Distance', Dallas Records

Iako poznati riječki bas gitarist, kontrabasist, gitarist i skladatelj Henry Radanović tvrdi da naziv njegovog prvog samostalnog albuma asocira na dugogodišnje iskustvo što ga je stjecao svirajući s brojnim glazbenicima raznih žanrova, drugo tumačenje moglo bi se odnositi na dugoročnost, ne samo u smislu njegova nastajanja, već i smisla njegove glazbe. Naime, ostvario je album koji neće doživjeti bum na našem tržištu, koji nema hit pjesmu, koji ne teži brzom i lakom stjecanju zarade što je nakana u većem dijelu slučajeva glazbenih projekata na našoj sceni, ali donosi glazbu trajne umjetničke vrijednosti.

Donna Lee Saxophone Quartet - Four Odd

Osvrti na diskografska izdanja / 28.10.2008 / Davor Hrvoj
Donna Lee Saxophone Quartet objavio je prvi album. Uz četvoricu stalnih članova sastava: alt i sopran saksofonista Zdenka Ivanušića, alt saksofonista Andreja Henigmana, tenor saksofonista Vanje Ilekovića i bariton saksofonista, klarinetista i flautista Aleša Suše, u pojedinim su izvedbama sudjelovali bariton saksofonist Damir Horvat, trombonist Vedran Sadić, gitarist Ivan Kapec, bas gitarist Dubravko Vorih i bubnjar Borna Šercar. Uz pet Ivanušićevih skladbi, na albumu se nalazi nekoliko jazz standarda: "Lush Life", "Wights Waits for Weights", "Footprints", "Summertime", "Boogie Stop Shuffle" i Wights Waits For Weights". Album je prvi naslov u katalogu Zivaldo Izdavaštva, labela koji je pokrenut početkom 2005. s namjerom izdavanja kvalitetne i originalne glazbe, za sada hrvatskih neafirmiranih autora sa lucidnim i nekonvencionalnim idejama, a koji koji ne mogu doprijeti do tzv. velikih diskografa.

Prvi album SplitMindersa

Splitski jazz sastav SplitMinders djeluje od listopada 2002. Izvode uglavnom skladbe vođe sastava, klavirista Ivana Božičevića, te obrade hrvatskih skladbi, uglavnom dalamatinskog štiha, ali i one bliske bossa novama. "Sotto mare, sopra ario", u izdanju BestMusica, njihov je prvi kompakt disk. Na snimanju su sudjelovali klavirist Ivan Božićević koji je za sve izvedbe priredio aranžmane i glazbeni je producent albuma, te alt i tenor saksofonist Dražen Bogdanović, bas gitarist Nenad Bego, bubnjar Andrej Petković i udaraljkaš Boris Popov. U izvedbama skladbi "Splitski blues" i "Svitlo jubavi", koje uz Božićevića kao tekstopisac potpisuje Erma Sotirova, kao gosti im se pridružuju pjevači: Tedi Spalato, te Vlado Garić i klapa Cambi.

Prvi CD Scharf Club Swing Quinteta

Osvrti na diskografska izdanja / 28.10.2008
CD "Scharf Club Swing Quintet" istoimenog sastava, u izdanju Morris Studija i Aquarius Recordsa, donosi spoj swinga, bluesa i starogradske glazbe, izveden u duhu gypsy swinga. Neuobičajen je i izbor glazbala što daje poseban zvuk sastava. Članovi kvinteta su violinist Miljenko Puljić, gitarist Mario Igrec, klavirist Ante Reljić, gitarist i svirač bugarije Ranko Purić i kontrabasist Nenad Vrandečić, a uz njih su na snimanju ovog albuma kao gosti nastupili pjevač Jimmy Stanić i harmonikaš Marjan Krajina.
<<262728293031323334>>
Pretraživanje glazbenih izdanja