Nehaj / Borna Šercar

Nehaj

Datum objave:
26.01.2013.
Autor:
Vera Lončar
Borna Šercar's Jazziana Croatica

Nehaj

(www.bornasercar.com)



Sve one koji su slušali album Little book of notes, prvijenac izvanserijskog sastava Borna Šercar's Jazziana Croatica, naslov Nehaj koji nosi drugi album mogao bi, na prvu (asocijaciju), dovesti do posve pogrešnih očekivanja. Neka vas naslov ne zavede. Bez obzira bio vezana uz pojam "ne hajati", što bi se moglo tumačiti kao "ne brini" ili "ne mari", ili, uz naziv brda Nehaj koje je ime dobilo od uskoka koji su na njemu sagradili istoimenu obrambenu tvrđavu te građani Senja i okolice nisu trebali brinuti za sigurnost sve dok su uskoci boravili u tvrđavi. Novi album nije pompozna oda slavnoj prošlosti, upravo suprotno, on odiše elegičnošću. Naime, Borna Šercar višestruko je nadareni umjetnik koji stvara na razmeđi glazbe, literature i likovnosti, osobnog i javnog, koristeći sve izražajne mogućnosti tih umjetnosti u nastojanju da prenese razgovore s dušom, u čemu je na novom albumu u potpunosti uspio.
Uz njega za bubnjevima, udaraljkama, vibrafonu i flašofonu (glazbene staklenke), na snimanju su sudjelovali tenor i sopran saksofonist Vojkan Jocić, pijanist Zvjezdan Ružić, kontrabasist Tihomir Hojsak i gitarist Darko Misirača. U uvodnoj Šercarovoj skladbi Burence, autor se oslonio na glazbu s prethodnog albuma, no od nje se udaljuje već u idućoj, Seh Duš Dan (Blagoje Bersa/Vladimir Nazor), jednoj od najljepših i najpotresnijih solo pjesma hrvatske vokalne lirike, u izvedbi gošće, pjevačice Tamare Obrovac koja uvjerljivo prenosi tugu majke koja posjećuje djetetov grob. Nova obrada skladbe Griffon Vulture što ju je Šercar napisao za sastav Zagreb Jazz Portrait čiji je stalni član, ostvarena s dugogodišnjim suradnikom, klaviristom Matijom Dedićem, donosi novu dimenziju: ovoga puta upravo klavirska dionica asocira let ove fascinantne ptice. Linđo Zvjezdana Ružića uvodnim taktovima odvest će nas nešto južnije, kako bi nas upotpunjena zvukom Šercarova flašofona ubrzo vratila na kasnopopodnevno kvarnersko sunce koje će ugodno grijati i u njegovim autorskim skladbama u nastavku: Limbora, Melancholy (ostvarena u suradnji s harfisticom Dianom Grubišić Ćiković) i Nehaj (s istaknutom udaraljkašicom Ivanom Bilić na marimbi). Playing the Victim, skladba je što ju je Šercar napisao za istoimenu predstavu redateljice Saše Broz, nastalu prema tekstu Vladimira i Olega Presnjakova. Nakon nje slijedi Intrada / Ritmico doajena hrvatske glazbe Miljenka Prohaske koji je skladao upravo za ovaj sastav. Šercar je konačno na ovom albumu prestao biti samozatajan. Vojkan Jocić svira nadahnuto, Tihomir Hojsak svira bolje nego ikad (uključujući vlastite albume), dok Zvjezdan Ružić i Darko Misirača pružaju mnogo više do puke harmonijske pratnje. Album zaključuje skladba Vaganac zaokružujući njegov Ex ponto ugođaj. Ne trebamo se brinuti, unatoč naslovu Nehaj, ne samo za sastav Borna Šercar's Jazziana Croatica i njihov odličan album, nego gdje ćemo ih moći čuti uživo jer u Hrvatskoj polako, ali sigurno nestaju klubovi u kojima se izvodi jz!
(Preuzeto iz novina Cantus, br. 176)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja