Kontesa / Matija Dedić

Kontesa

Datum objave:
14.03.2011.
Autor:
Dinko Husadžić Sansky
Matija Dedić Trio & gošće:
Kontesa
(Cantus)
Izbor djela za novi album Matije Dedića Contessa ne čudi budući da je poznati jazz pijanist već na CD-u Life of Flowers pokazao poštovanje spram Dore Pejačević, intrigantne glazbene figure naše povijesti. Ovim je albumom jednostavno ostvario ono što je dugo planirao, opušteno, mudro, sa značajnim glazbenim i životnim iskustvom.
Posveta je to i dragoj učiteljici klavira Blaženki Zorić koja ga je uputila u čarobni svijet Dorine glazbe, ali ponajprije hommage Dori Pejačević u čijim harmonijskim rješenjima Dedić pronalazi ono što su Brubeck, Evans ili Jarrett tražili (i pronalazili!) u europskoj klasici. Prepoznatljivi Dorin rukopis (trajno obilježen smjenom stoljeća i mješavinom romantične i moderne poetike te sinkretizmom glazbe, literature i slikarstva kraja devetnaestoga i početka dvadesetoga stoljeća), Matija čita kroz jazz prizmu, držeći se izvornika u onoj mjeri koja dopušta prepoznatljivost jazz improvizacije, njegova stila sviranja, ali i ritam sekcije u kojoj sudjeluju kontrabasist Malden Baraković i bubnjar Borna Šercar. Sve to iznova potvrđuje misao da je Matija čovjek jazz tria.
Vokal Vlatke Burić korespondira s rečenim, a violina Laure Vadjon već u prvoj skladbi Ave Maria, dotiče nas lirikom. Izvedbe su složene u cjelinu koja jazzistički osuvremenjene Dorine solo pjesme i klavirske minijature nudi i kao mogućnost mlađim naraštajima da dožive i spoznaju duh i dah Dorina vremena, ali i beskrajnu mogućnost tih partitura kojima, u ovom slučaju Matijin jazz rukopis, daje novo ruho.
U njegovim se izvedbama brišu granice između osnovnih zamisli autorice i moderne interpretacije i improvizacije (oduvijek su glasoviti jazzisti isticali neke od glazbenih velikana klasike kao jazz uzore, ako hoćemo i kao jazz improvizatore, ma kako se to tada zvalo!). Upravo je ta "razlika" od protekloga stoljeća do Matijine interpretacije ono što ovaj CD čini jazz albumom, u onoj mjeri koliko je Matija Dedić to želio. Takva formula, primijenjena na opus Dore Pejačević, Matijin je zlatni gral po kojega nije nužno ići na kraj svijeta. Bijaše taj gral u Našicama, u dvorcu Pejačevićevih. Matijin CD je odličan doprinos idućim naraštajima o svevremenosti glazbe Dore Pejačević i njezinu življenju, kojima nudi pogled, ali i poticaj na vlastitu kreativnost.
(Preuzeto iz novina Cantus br. 164.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja