Jazz u Hrvatskoj, 1960./1997. / Razni izvođači

Jazz u Hrvatskoj, 1960./1997.

Datum objave:
18.03.1998.
Autor:
Davor Hrvoj

JAZZ U HRVATSKOJ 1960.-1997.

Croatia Records 8 CD

U izdanju "Croatia Recordsa" prošle je godine svjetlo dana ugledaoprojekt pod nazivom "Jazz u Hrvatskoj na nosačima zvuka 1938. - 1960.",što je bila zadnja vinilnka ploča proizvedena kod nas. Značaj ovogmaterijala je višestruk, ali prije svega dukumentarni, jer je spasio odzaborava i uništenja neke od važnih snimaka hrvatske jazz glazbe. No,ovaj izbor glazbe ne prikazuje sliku razdoblja u potpunosti jer sumnoga izdanja zauvijek izgubljena, bilo prilikom uništavanja svega štoje bilo "zapadnjačko" pa tako i jazz-ploča nakon II svjetskog rata, alii nemarom i krivim procjenama odgovornih ljudi koji su, pod izgovoromskučenosti skladišnog prostora i zastarjelosti, uništili neke odnajboljih snimaka naše jazz-glazbe. Neki od naših sastava i glazbenikakoji su tada svirali i dali neprocjenjiv doprinos hrvatskom jazzu nisunikad snimali pa nisu ni mogli biti uvršteni na ploču iako kvalitetomto zavređuju.

"Croatia Records", sve aktivnija i na polju jazzu, upravo je izdalanastavak koji predstavlja razdoblje od 1960. do 1997. Urednik izdanjaBoško Petrović na 8 je CD-a smjestio neke od važnijih snimaka našegjazza ovog razdoblja. Po principu "The Best Of" predstavljeni su naši najznačajniji jazz glazbenici i sastavi. Klavirist Vanja Lisak predstavljen je s glazbom sa svojih albuma: "Swing Party I, II i III" i "Happy Jazz Vol. 2", najpoznatiji sastav u povijesti hrvatskog jazza - Zagrebački jazz kvartet snimkama s koncerata na Bledskom jazz festivalu 1960., te albuma: "Zagrebački jazz kvartet", "The Last Session" i "The Zagreb Jazz Quartet-25 Anniversary", Miljenko Prohaska i Big Band HRT-a jednom snimkom s Ljubljanskog jazz festivala iz 1974. i albuma "Golden Hours", gitarist Damir Dičić brojevima s albuma: "Be My Guest", "Out Of The Past" i "Nuages" Jazz Art Quarteta, sastav B.P.Convention brojevima s albuma: "Green Mood", "B.P.Convention" i "Stabilisation Blues", a vibrafonist Boško Petrović s albuma: "Bledski jazz festival '60", "Zagreb Jazz Quartet In Concert", "Zeleno raspoloženje", "With Pain I Was Born", "Follow Me", "Tiffany Girl", "Sarabanda", "Springtime Jazz Fever '90", "Joe Pas/solo-duo-trio" i "Meet Us At The Bar". Za razliku od ovih diskova kompilacijskog tipa jedan je cijeli album zauzeo prostor CD-a. To je projekt koji je 1976. izdan pod imenom "Mistery Of Blues" na kojem uz B.P.Convention sudjeluju Zagrebački solisti, Miljenko Prohaska i američki klavirist John Lewis. I na ostalim diskovima uz naše glazbenike, kojima ovaj put nije dodijeljen njihov "Best of" iako ga po mnogo čemu zaslužuju: Ladislava Fidrija, Ozrena Depola, Zlatka Dvoržaka, Silvija Glojnarića, Krešimira Remete, Davora Kajfeša i druge, sudjeluju velikani svjetskog jazza ji često surađuju s našim glazbenicima: Art Farmer, Johnny Griffin, Art Taylor, Toots Thielemans, Clark Terry i drugi. Iako je izbor materijala bio ograničen samo na snimke iz arhive"Croatia Recordsa" i zbog toga možda nepotpun, na ovih 8 diskovapredstavljen je presjek hrvatskog jazza kroz zadnja tri i poldesetljeća, a ohrabruje i pojava mladih, već afirmiranih sastava. Nazadnji disk "The Best Of Cro-Jazz '97.", koji sadrži materijal snimljenu B.P. Clubu na ovogodišnjem "Zagreb Jazz Fairu", uz "B.P. Club AllStars" uvršteni su naši najbolji mlađi jazz-sastavi: "Elvis StanićQuartet", "Renato Rožić Quartet", "Boilersi", "Zagreb Jazz Portrait" i"Cubismo". Ovaj pažnje vrijedan projekt Croatia Recordsa navješćuje bolje dane naše jazz diskografije. Mnogi izvrsni mlađi sastavi imaju spreman materijal za albume, a u arhivama postoji još dosta vrijednog materijala naših starih majstora koji zaslužuje objavljivanje.

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja