Life of Flowers / Matija Dedić

Life of Flowers

Datum objave:
28.01.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
Matija Dedić
Life of Flowers

Klavirist i skladatelj Matija Dedić jedan je od rijetkih hrvatskih jazz glazbenika, premda se ne bavi samo područjem jazza, koji zahvaljujući suradnji s izdavačkom tvrtkom Dallas Records uspijeva na kompaktnim diskovima dokumentirati razna razdoblja i stilske promjene svojega djelovanja. No, njegova je sklonost istraživanju različitih područja i suradnji s glazbenicima iz raznih žanrova toliko izražena da je nemoguće svako od njih obuhvatiti zasebnim izdanjem. Zato je svoj novi CD zamislio kao svojevrsnu kompilaciju neobjavljenih snimaka. Koliko je bolan morao biti odabir, koji uključuje izbacivanje s liste nekih već snimljenih djela, govori podatak da su na ovo izdanje uvrštene tek dvije Dedićeve obrade skladbi Dore Pejačević: Ljubica i Crveni karanfil iz skladateljičina poznatog ciklusa Život cvijeća. Naime, to nisu sve izvedbe njezinih skladbi što ih je snimio sa svojim Trijom, a sjajan su primjer njegova djelovanja u području suvremena jazza, ali i osebujnog pristupa djelima hrvatske glazbene baštine.
Matija Dedić poznat je po obradama skladbi svojega oca Arsena te Gibbonija. Svakomu od njih posvetio je jedan album sastavljen od njegovih izvedbi djela dvojice umjetnika. Tako i na ovomu svira Arsenove U registraturi uz svoju majku Gabi Novak, Pijanista uz sâmog autora i Lauru solo, kao i Gibbonijeve Tempera i I'm sorry, obje u suradnji s autorom.
S pjevačima Massimom i Kristijanom Beluhanom izvodi jazz standarde, a s Ivanom Husar, Leom Deklevom, Alenom Slavicom i Majom Vučić njihove skladbe bliske pop idiomu u baladnom ugođaju.
Na album je uvrstio i izvedbu skladbe Kad u te nestane mi vire Alana Stanića i Denisa Batinovića ostvarenu s Oliverom Dragojevićem u pariškoj Olympiji.
No, Dedićevo obilježje eklektična glazbenika dolazi do izražaja i u njegovu stvaralaštvu. Vlastitu hardbop skladbu Last Exit izvodi u triju koristeći elektroniku kako bi ostvario efekt zbora koji pjeva scat pristupom, skladbu Marina izvodi crossover stilom u duu s violinistom Josipom Novoselom, a filmsku Opening s violinistom Miljenkom Puljićem, dok filmsku Impressium i Lu, obje u crossover žanru bliskom komornom jazzu, izvodi solo.
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja