Jazz.hr održava jazz u Hrvatskoj živim

Jazz.hr održava jazz u Hrvatskoj živim
Datum objave:
21.01.2020.

Toni Starešinić: Jazz.hr je esencijalna stvar za jazz u Hrvatskoj jer održava jazz živim

Zagrebačka inovativna i uzbudljiva instrumentalna četvorku Chui nedavno je objavila album "Iz kapetanovog dnevnika", a 25. siječnja u zagrebačkom klubu Boogaloo sprema se i koncertna promocija ovog hvaljenog izdanja.

Chui su medijske stupce intenzivno nastavili puniti početkom listopada prošle godine, netom nakon objave aktualnog albuma “Iz kapetanovog dnevnika” i singla “Sila mi je” uz recenzije koje su sadržavale isključivo visoke ocjene i riječi hvale naših i regionalnih glazbenih kritičara. Upravo su s novim albumom dodatno pomaknuli granice jazz glazbe i osvojili publiku svih dobnih skupina, raspoloženu za nešto svježe i drugačije, stoga ne čudi kako su se Chui s albumom “Iz kapetanovog dnevnika” našli i na brojnim domaćim i regionalnim top listama najboljih albuma u 2019. godini te su zaradili i četiri nominacije za nagradu Rock&Off.

Toni Starešinić u intervjuu nam je ispričao o svojim projektima, planovima te što za njega znači Jazz.hr.

"Album "Iz kapetanovog dnevnika" nastajao je jako dugo jer smo ga počeli snimati 2017. godine kada je izlazio i album s jazz orkestrom. Kada je to izašlo shvatili smo da nema potrebe forsirati pa smo se malo opustili. U međuvremenu su uletjeli drugi projekti pa nam je album bio na pauzi i tek smo 2019. godine do kraja ga snimili i završili. Album je izašao 2019., a inspiriran je znanstvenom fantastikom. Zapravo je bend kao takav inspiriran znanstvenom fantastikom jer je Chui mali svemirac koji je došao na Zemlju i okuplja mnoštvo oko sebe koje se samo sve više širi. To smo predočili i u novom spotu za naslovnu pjesmu albuma “Iz kapetanovog dnevnika”, u kojem Chui dođe u KCM i krene lagano svirati, tako da je to simbolična priča o njemu i njegovoj glazbi, tj. o nama", istaknuo je glazbenik. Osvrnuo se i na predstojeću koncertnu promociju u Zagrebu.

"Za Boogaloo ćemo imati dosta gostiju i svi gosti će biti cijeli bendovi, kao i na albumu. ManGroove će isto gostovati na koncertu između ostalih, a naslovna pjesma novog albuma Chuija je nastala prije nekih devet godina. Tada je ManGroove tek počinjao, Chuija još nije ni bilo, a kada je došlo vrijeme da se pjesma snimi nisam znao u koji bend da to stavim pa je najbolje bilo da se spoje ta dva benda", kaže Starešinić te otkriva kako funkcionira u svim glazbenim sastavima u kojima svira.

"Chui, ManGroove i ostali moji projekti dobro funkcioniraju zajedno jer se nekako nadopunjavamo cijelo vrijeme. Prošla godina je bila promocijska godina ManGrooveovog albuma, ova godina će biti promocija Chuijevog albuma pa imamo neke te valove u objavama, tj ritam albuma. ManGroove novi album ide svake tri godine, Chui je na svake dvije godine, a i lakše je napraviti Chuijev album jer se to nekako sve brže snimi pošto je manje pjesama i cijelog plana produkcije", kaže Toni te dodaje kako su Željka Veverec i on upravo snimili novu pjesmu s Josipom Lisac koja bi uskoro trebala izaći vani.

"Što se tiče žanra, iskreno ne znam kako bi točno definirao Chui. Dubravko Jagatić je napisao "chuizam", što je isto fora, a ja bih rekao da je to space rock koji ima i jazza u sebi. Mnogi to ne gledaju kao jazz jer nije klasični jazz, ali je improvizacija esencijalni dio Chuija bez koje to sve ne ide. Nama isto to paše jer ne mogu zamisliti da sviramo stalno jedno te isto pošto svi imamo potrebu za nečim novim uvijek. To je ono što mi jesmo", kaže o projektu Chui ovaj svestrani glazbenik.

Razlika Chuija od svega ostaloga što svira je i sama činjenica da je Chui instrumentalan bend, a prije je imao posla i za dvojicu. „Prije sam imao više stresa oko sviranja kako zbog sviranja bas dionica tako zbog live snimanja loopova, a sada uz Konrada na basu sam puno opušteniji i mogu cijeli koncert odsvirati zatvorenih očiju. U Mangrooveu smo pak svi multi instrumentalisti pa na koncertima samo u formi kvarteta možemo dobiti mnogo zvukova i kao mini ansambl smo“, zaključio je. Osvrnuo se i na svoje suradnje.

„Volim surađivati sa svim ljudima s kojima skužim da imam nekakvu glazbenu poveznicu i da dobro funkcioniramo. Nije baš pošteno da izdvojim jednu suradnju od ostalih. Bilo je puno suradnji i to puno prekrasnih suradnji, od Josipe Lisac, Ede Maajke, Tomislava Golubana, Dade Topića, Tedija Spalata, Jazz orkestra HRTa do Borisa Štoka i ja sam jako puno dobio iz toga svega. Bitan je glazbeni element da se kužimo, ali i ljudski element, da smo normalni, dobri ljudi“. Toni Starešinić komentirao je i nagradu Rock&Off.

„Rock&Off je super jer tu nagradu biraju ljudi koji bi trebali biti najobjektivniji iz praktičnog razloga jer poslušali najviše novih aktualnih albuma. Iz tog konteksta bi to trebala biti najobjektivnija nagrada koju do sad imamo. Ali teško je možda govoriti i o objektivnosti jer smo mi jako mala zemlja, a glazbeno jako produktivna. Toliko toga se pojavilo na sceni, sve je šaroliko pa mislim da čak ni glazbeni novinari ne mogu zbog količine i raznolikosti pohvatati to sve. Ali to je normalno za ovako malu zemlju i njezino mini tržište. Hvala svima koji su glasali za mene i za Chui i nadam se da sam kroz Chui uspio jazz malo više popularizirati kod nas“, ispričao je te se nadovezao i na svoj projekt „Nesreća“ za koji je također nominiran za Rock&Off.

"Nesreća" je nastala tako da se javio redatelj Arsen Oremović koji je inače pratio Chui i ManGroove i zvao me da radim glazbu za njegov dokumentarni serijal "Nesreća". Prvo smo se našli kod njega pa mi je pustio video snimke i objasnio u kojem smjeru očekuje da glazba ide, a meni je to bio super izazov, samo sam se brinuo hoću li tehnički moći to sve snimiti, a na kraju je ispalo da mogu doma sam sve snimiti. To mi je puno stvari otkrilo i dalo mi je neku slobodu i opuštenost. Cijela ta priča mi je donijela puno sreće, a na kraju je izašao i vinyl albuma. To mi je ujedno i prvi album koji sam sam doma izmiksao i snimio, samo sam mastering radio vani. Menart i HRT su super sve podržali, a nadam se da će takvih projekata biti još. Htio bih na svom sljedećem albumu to sve nadograditi da se ta glazba može izvoditi i uživo“. Otkrio je i planove za ovu godinu.

„Ove godine će biti svega. Chui promovira novi album, na proljeće bi trebali ponovno u kinu Tuškanac izvoditi uživo glazbu uz film "Berlin simfonija velegrada", što smo već izveli prošle godine u listopada. ManGroove sada sprema novi singl, a u svibnju pripremamo koncert s Jazz orkestrom za koji je u planu i da se snimi album. "Je Veux" bi trebala objaviti prvi album te bi trebala izaći i nova sezona "Nesreće", a radimo i nove pjesme za Josipu Lisac“. Komentirao je i rad Jazz.hr-a koji ove godine slavi 30. rođendan.

„Jazz.hr je esencijalna stvar za jazz u Hrvatskoj. S jazzom je jako teško, mala smo zemlja i malo je publike. Prije je bilo dosta klubova u Hrvatskoj, sada ni toga nema. Sve je dosta nestabilno, a Jazz.hr stalno drži prisutnost i neki temeljac koji nikako ne bi trebao izostati jer to održava jazz živim i kroz medije i kroz nastupe“, smatra Toni Starešinić.

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja