Silvije Glojnarić dobitnik nagrade Porin za životno djelo

Silvije Glojnarić dobitnik nagrade Porin za životno djelo
Datum objave:
08.03.2019.

Silvije Glojnarić

 

            Za osobite zasluge za kulturu, dirigent, skladatelj, aranžer i bubnjar Silvije Glojnarić odlikovan je Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Također, dobitnik je nagrade “Miroslav Sedak Benčić” u kategoriji autorskog stvaralaštva, u području jazza. Dobio ju je za skladu ”Sun Ergos” za tenor saksofon i big band. Naime, osim što je najpoznatiji bubnjar u povijesti hrvatskoga jazza, uz Boška Petrovića, Miljenka Prohasku i Davora Kajfeša, s kojima je bio član legendarnog Zagrebačkog jazz kvarteta, jedan od naših najznačajnijih skladatelja.

            Glojnarić je obrazovan skladatelj koji je diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na odjelu kompozicije i glazbene teorije u klasi prof. Natka Devčića. Razvio je vlastiti autorski pristup: osebujan, maštovit, kreativan i zreo, u idiomu “uravnoteženog modernizma”, kako voli reći. Piše glazbu za naše, ali i poznate strane jazz orkestre, primjerice za NDR Big Band, SFB Big Band, Big Band RTV Slovenija i druge. Osim jazza sklada i na području suvremene ozbiljne, te komorne glazbe za razne formacije, od kvarteta saksofona ili brass kvinteta do simfonijskog orkestra, ali i za tamburaški orkestar. Pišući glazbu za televizijske i radijske programe, mjuzikle, te razne orkestre, afirmirao se i kao skladatelj i aranžer jedinstevnog rukopiosa. Primjerice, na sjajan je način stopio narodnu glazbu i jazz, spojivši jazz orkestar i ansambl LADO.

            Bubnjeve je, kao samouk, svirao u tadašnjem Plesnom orkestru RTZ-a, te u najpoznatijem hrvatskom jazz sastavu, Zagrebačkom jazz kvartetu. Međunarodno iskustvo stjecao je svirajući s glasovitim svjetskim jazzistima poput Johnnyja Griffina, Arta Farmera, Slidea Hamptona, Stana Getza, Johna Lewisa i brojnima drugima, te kao član SFB big banda u Berlinu. To iskustvo godinama je prenosio glazbenicima u tadašnjem Big bandu HRT-a - današnjem Jazz orkestru HRT-a - koji je vodio kao šef-dirigent i za koji je pisao skladbe i aranžmane. Pod njegovim vodstvom Orkestar je svirao uigrano, sigurno i čvrsto, na razini boljih europskih jazz orkestara, što su pokazali na svojim redovnim sezonskim koncertima na kojima su ugostili poznate hrvatske i strane glazbenike: pjevače i instrumentaliste.

            Kako bismo pojasnili njegovu instrumentalističku vještinu i ugled u glazbenim krugovima, dovoljno je prisjetiti se događaja s jednog Biennala. Naime, čak trojica udaraljkaša orkestra nisu mogla izaći na kraj sa svojim dionicama u djelu slavnog francuskog skladatelja, udraljkaša i dirigenta Diega Massona. Kad je več dirigent odlučio otkazati koncert netko je predložio maestra Glojnarića. Nakon što je pregledao partituru on je mirno rekao: “Nema problema, samo moram presložiti binu tako da su mi svi instrumenti pod rukom.” - “Sjajno”, rekli su u upravi Biennala, “dakle dogovorili smo se?” - “Da, ali za trostruki honorar.” Tako je i bilo.

Davor Hrvoj

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja