Koncertna proslava 91. rođendana Johna Coltranea

Koncertna proslava 91. rođendana Johna Coltranea
Datum objave:
22.12.2017.

Festival „A Love Supreme“ 2018.

- proslava 91. rođendana Johna Coltranea /

celebrating John Coltrane's 91th birthday -

 

Kulturni centar Travno

Božidara Magovca 17, Zagreb

Noć Muzeja, petak, 26. siječnja 2018. u 19 sati

 

 

Program/Programme:

 

„Live At The Village Vanguard“ (1962.)

  1. Spiritual (John Coltrane)
  2. Softly, as in a Morning Sunrise (Sigmund Romberg, Oscar Hammerstein II)
  3. Chasin' the Trane (John Coltrane)

 

„Impressions“ (1963.)

  1. India (John Coltrane)
  2. Impressions (John Coltrane)
  3. After The Rain (John Coltrane)

 

 

Članovi Klasične hrvatske četvorke / Members of the ClassiCroatian Quartette:

Saša Nestorović – tenor i sopran saksofon / tenor & soprano saxophone

Hrvoje Galler – klavir / piano

Saša Borovec – kontrabas / double bass

Darko Stanojkovski Grappone – udaraljke / drums

 

gost/guest:

Željko Milić – bas klarinet / bass clarinet

 

 

Klasična hrvatska četvorka (ClassiCroatian Quartette):

 

SAŠA NESTOROVIĆ - saksofon

(1964., Zagreb)

Diplomirao 1989. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Studirao jazz s Renatom Rožićem u Koelnu.

Stalni član Zagrebačkog kvarteta saksofona (www.zagrebsax4.net).

Solist i dirigent HRT Big Banda.

 

 

HRVOJE GALLER - klavir

(1976., Brežice, Slovenija)

Nakon završene Glazbene škole “Blagoje Bersa” u Zagrebu, upisuje Muzičku Akademiju, te stiče diplomu akademskog glazbenika na V. Odjelu za klavir. Dobitnik je diskografske nagrade "Porin" za najbolju jazz izvedbu godine kao sudionik albuma "Runjić in Blue“, dobitnik je nagrade Status u kategoriji “jazz  klavir“.

 

SAŠA BOROVEC - kontrabas

(1963., Varaždin)

Studij kontrabasa završava 1988. u Ljubljani, gdje ostaje živjeti do 2004. godine, djelujući kao član sekcije kontrabasa Simfonijskog orkestra RTS. Istovremeno se usavršava u jazzu kod Petera Herberta i Reggiea Workmana, te svira u nizu slovenskih sastava. Nakon povratka u Hrvatsku zapošljava se u Big Bandu HRTa, a uz to muzicira u nekoliko manjih sastava, uključujući i svoj trio. Kao član raznih ansambala nastupao je na festivalima u Hrvatskoj, Sloveniji, Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj, uključujući i najznačajnije, poput onih u Sacramentu, Los Angelesu i Montreauxu.

 

DARKO STANOJKOVSKI GRAPPONE - udaraljke

(1965., Ploče)

Diplomirao 1992. na Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost u Grazu. Studirao indijsku glazbu (tabla, mrdanga, karatala) i filozofiju pri ISKCON International. Bubnjar grupa Kineski zid i Hladna točka.

Surađivao s Reggiem Workmanom, Matijom Dedićem, Big Bandom RTV Ljubljana i dr. Profesor je u Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu.

 

ŽELJKO MILIĆ

(1959, Split)

Diplomirao je studij klarineta 1982. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. S velikim uspjehom nastupa već kao student. Od 1984. godine djeluje kao solist orkestra Opere HNK Split. Nastupao je kao solist uz Simfonijski orkestar HRT, Simfonijski orkestar HNK Split, Hrvatski komorni orkestar, Jazz orkestar HRT, Splitski komorni orkestar te uz Orkestar HRM. Predaje na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

 

 

O ALBUMIMA „LIVE AT THE VANGUARD VILLAGE“ i „IMPRESSIONS“

 

Prema literaturi, snimanje nastupa u Village Vanguard klubu bila je ideja producenta Boba Thiele-a, koji se tada s Coltraneom prvi put susreo. Njihova suradnja trajala je cijelo vrijeme Coltraneove suradnje s Impulse! a nastupe je snimio jednako legendarni snimatelj Rudy Van Gelder.

 

Uz Coltranea, koji svira sopran i tenor saksofon, nastupaju Eric Dolphy na alt saksofonu i bas klarinetu, McCoy Tyner na klaviru, Reggie Workman i Jimmy Garrison na kontrabasu, Elvin Jones i Roy Haynes na bubnjevima, Garvin Bushell na engleskom rogu i kontrafagotu te Ahmed Abdul-Malik na tanpuri. Već se nazire Coltraneova želja za što više svirača na bini, koja je pri kraju života eskalirala ili evoluirala do toga da se svatko mogao popeti na binu i svirati s njim.

 

Najviše polemike u ovome razdoblju Coltraneova djelovanja izazvala je njegova suradnja s velikim Ericom Dolphyjem, pa je tako, primjerice, jedan kritičar napisao da je njihova suradnja i glazba koju izvode „glazbena glupost koja se prodaje kao jazz“, dok drugi zaključuje da je to „užasavajuća demonstracija onoga što se čini rastućim anti-jazz trendom“ ... Bilo kako bilo, Coltrane je znao što hoće i nije odustajao, pa danas govorimo o njegovoj glazbi kao o nečemu vrhunskom i vanvremenskom, kao o nikad dosegnutim visinama jazza šezdesetih, a nastupe u Village Vanguard klubu početkom studenoga 1961. godine kao o trenutku nadahnuća koji je na kraju Johna Coltranea doveo do njegova remek-djela „A Love Supreme“.

 

Za vrijeme koncentriranja u Village Vanguard klubu zapisane su 22 numere, raspoređene u četiri dana, neke u više izvedbi. Od mnoštva treba istaknuti ove: „India“, „Chasin' The Trane“, „Impresions“, „Spiritual“, „Naima“ „Miles' Mode“... – to su trenuci kada se uobličavao izričaj u jazzu a koji je na kraju doveo do toga da postane paradigma, koju, začudo, rijetko tko ponavlja ili prihvaća u cijelosti, ali SVI govore o njoj kao o vrhuncu jazza.

 

Prosječno zainteresiranom slušatelju dovoljno je preslušati originalne Coltraneove albume iz šezdesetih godina na kojima je zapisana glazba s ovih koncerata „Live! At The Village Vanguard“ (1962.) i „Impressions“ (1963.).

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja