Lada Obradović u međunarodnom projektu SOFIA

Lada Obradović u međunarodnom projektu SOFIA
Datum objave:
24.02.2016.

Lada Obradović, u povodu sudjelovanja u međunarodnom projektu SOFIA

 

Međunarodne, multikulturalne suradnje ljepša su strana glazbenog djelovanja

 

            SOFIA (Support Of Female Improvising Artists) je europski prijekt koji podržava i okuplja ženske instrumentalistice i vokalistice unutar nekolicine europskih zemalja. Posvećen je poboljšanju djelovanja na području glazbene improvizacije i samopromocije jazz umjetnica te doprinosi njihovom boljem umrežavanju. Prijave su bile otvorene za glazbenice koje se usavršavaju na visokim školama, glazbenim akademijama u Njemačkoj, Francuskoj, Švicarskoj, Austriji i Italiji. Osim tjedan dana radionica i selfmenagement predavanja o showbizu i glazbenoj industriji, uslijedili su koncerti kao prezentacija jednotjednog rada. Uz glazbenice iz Švicarske, Njemačke, Francuske i Italije, ove je godine u projektu sudjelovala hrvatska jazz bubnjarka, rodom iz Siska, Lada Obradović.

            Organizatorica projekta, saksofonistica Nicole Johänntgen izjavila je da je projekt pokrenula kako bi pridonijela zajedništvu i stvaranju mira u svijetu, te da je Lada Obradović odabrana da sudjeluje u prijektu SOFIA jer je umjetnica koja virtuzno svira bubnjeve, ali također i zbog načina na koji stvara videklipove te jedinstvenog pristupa promociji svojeg stvaralaštva.

 

            Zašto si za nastavak obrazovanja odabrala Švicarsku?

 

            - Još pri upisu glazbene akademije u Grazu, 2010. znala sam kako je to samo prvi korak u mojem obrazovanju kojeg planiram realizirati u Austriji. Za daljnje školovanje oduvijek sam planirala otići nešto dalje, dobiti neka nova iskustva, raditi s drugim profesorima. Igrom slučaja na jednom od internacionalnih natjecanja u Rumunjskoj sam upoznala svog sadašnjeg partnera, francuskog pijanista koji je završio master studij u Lausanneu u Švicarskoj. Preko njega je bio moj prvi doticaj sa Švicarskim školama i glazbenicima. Nakon mog završetka bakelorskog studija odlučili smo se preseliti u taj dio Europe, zapadnu Francusku i Švicarsku. Jedan od velikih razloga zašto smo tijekom boravka u Francuskoj odabrali Bern je jer tijekom studija na glazbenoj akademiji u Grazu već se počeo definirati moj glazbeni stil koji je zapravo poprilično odudarao od stila koji dominira na KUG akademiji, i za čiji je razvitak akademija u Bernu, zbog karatkera svoje ponude, zvučala kao prilično logičan korak.

 

            Što si naučila sudjelujući u realizaciji programa?

 

            - Meni su osobno najznačajniji dio programa bila sama predavanja o selfmenagementu i promociji vlastitih projekata. Nekolicina predavanja zbilja su mi otvorili vidike i vjerujem umnogome pomogli. Ostatak je bio također zanimljiv no možda nešto više temeljen na vlastitim razmišljanjima i iskustvima izlagača. Svi mi imamo neke svoje afinitete, tako da vjerujem da se svatko od nas mogao pronaći u nekoj od izloženih priča i tako naučiti nešto više o pristupu producentima, bukerima, PR-u, ili čak kako prakticirati fizoterapiju pri vježbanju.

 

            Što ti ta iskustva donose u daljnjem stvaralaštvu?

 

            - Teoretska iskustva koja sam prikupila definitivno ću adaptirati na vlastiti projekt koji vodim pod svojim imenom i koji je moj trenutni glavni fokus. Vjerujem da je bitno znati nositi se sa show buisnissom jer nerjetko se naš radni dan nažalost temelji samo na bukiranju projekata, samopromociji, i izradi novih promotivnih materijala.

 

            Kako je žiri odabrao upravo tebe za sudjelovanje u projektu SOFIA?

 

            - Na ovo pitanje mi je dosta teško odgovoriti. To je možda najbolje popričati s Nicole, utemeljiteljicom projekta. Naime, odmah nakon prijave javila mi je da sam za nju automatski kandidat. Više od toga ne bi znala.

 

            Što ti znači djelovati s međunarodnom postavom?

 

            - Samim odlaskom već na bakelorski studij u Austriju priviknula sam se da školovanje vani, pogotovo kada se radi o glazbenom zanimanju, sa sobom donosi puno međunarodnih, multikulturalnih suradnji. Dolaskom u Bern na studij mastera, kao i sada, suradnja s glazbenicama iz cijele Europe nije puno drugačija od onoga što sam već percipirala kao normalno i nužno u glazbenom okruženju. Definitvno je to jedna od ljepših strana glazbenog života i djelovanja, poprilično sigurno također i jedna od najbitnijih stavki u tom poslu. Poznanstva i kontakti uvijek su velik dio uvjeta za neku vrstu uspjeha. Projekt SOFIA još je jedan u nizu koji otvara vrata novim mogućnostima i suradnjama.

 

            Ovo nije tvoj prvi projekt sa sastavom u kojem sviraju samo žene. Kako i zašto si to radila prije?

 

            - Ovo je moj drugi angažman u kojem sudjeluju samo žene. Prije je to krenulo samo od sebe, više manje iz prijateljskih razloga, potreba za sviranjem ispita na glazbenoj akademiji u Grazu, i jednostavno se stvorio ženski sastav koji je kasnije ostvario nekolicinu kvalitetnih turneja. Kasnije sam počela stvarati glazbeni izričaj koji se više nija uklapao u ideologiju kvarteta te sam ga početkom 2014. napustila. SOFIA projekt je u svojim počecima već bio definiran kao ženski projekt. To je osnovna razlika. Iskreno me privukla narav predavanja u glazbenoj industriji, puno više nego sama činjenica da će sudjelovati isključivo žene. Isto tako vjerujem da bi se prijavila da su sudjelovali muškarci. Meni osobno činjenica o spolnoj različitosti ne igra nikakvu ulogu u stvaranju kvalitetne glazbe.

 

Davor Hrvoj

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja