Isplati li se obrazovati za jazz glazbenika?

Isplati li se obrazovati za jazz glazbenika?
Datum objave:
15.01.2016.

Obrazovanje, je političko pitanje, posebno osjetljivo kada su u pitanju neka umjetnička zvanja. Što s time imaju dva koncerta održana u razmaku od stoljeća? No i tiskovine.

U povijesti je zapisan koncert održan 5. veljače 1916. na kojem su se predstavili kao skladatelji: D. Pejačević, F. Dugan, B. Širola, A. Dobronić, K. Baranović te S. Stančić kao pijanist. Zahvaljujući i tiskanim medijima došla je ta spoznaja i do nas, današnjih ljubitelja glazbe. Hoće li se jednom pronaći tiskani zapis o koncertu održanom gotovo stoljeće kasnije. Naime Jazz orkestar HRT-a predstavio je 3. prosinca 2015. troje mladih skladatelja jazza.

Premda je vibrafonist Šimun Matešić napisao izvrsnu trostavačnu skladbu, nije u središtu interesa. Zvijezde su bile dvije skladateljice, tekstopiskinje, glasoviračice i pjevačice, Lana Janjanin i Dina Rizvić. Zašto ističem ta dva imena. Izvrsno školovane na navedenim područjima popunile su jedan veliki deficit u hrvatskom jazzu - pisanje vokalnog jazza. Starije pjevačice su uglavnom pjevale skladbe stranih autora ili tek pokojega domaćeg autora. Ove dvije mlade umjetnice su se pridružile još jednoj, odrasloj u svijetu, Leli Kaplowitz. A u jazzu se jako cijeni autorstvo pjevanog materijala. U ovom slučaju radi se o tzv. glavnoj jazz-struji, mainstream, pa se nemjerivi doprinos jazzu Tamare Obrovac ne razmatra.

Glazbu se započinje učiti u ranoj dobi. Poslije 10 ili 15 godina završite glazbeno školovanje. I što onda, kada se živi nastupi, ne samo u nas, sve manje traže, kako preživjeti, kada se radi o takvoj vrsti glazbe.

Od medija taj je koncert zapisao samo Davor Hrvoj u časopisu Cantus. Premalo za važnost koncerta.

Igor Čatić

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja