Matija Dedić Trio nastupio u Jazz & Latino Clubu Phoenix

Matija Dedić Trio nastupio u Jazz & Latino Clubu Phoenix
Datum objave:
24.02.2009.
Matija Dedić Trio u Phoenixu

MATIJA DEDIĆ TRIO u Jazz & Latino Clubu Phoenix, srijeda 25. veljače

Da je Matija Dedić jazz istitucija u Hrvatskoj, to znaju i oni koji ne slušaju jazz glazbu. Glazbenik je to s više nego zanimljivom poviješću jazz projekata, suradnji, albuma, koncerata… Godinama živeći za glazbu i svoj glazbeni izričaj, surađuje sa značajnim imenima, od Tamare Obrovac pa do Benny Golson/Kenny Burrell All Stars Banda, od Boška Petrovića do Tommyja Emanuela, moglo bi se nabrajati na desetke poznatih glazbenika, i to ne samo iz svijeta jazz glazbe. Tu je i Boilers Quartet, čiji je član od samog početka, tu su nastupi u cijelom nizu zemalja, silne nagrade, kako za jazz pijanista, tako i za najbolje albume. Jednom riječju, Matija Dedić je nezaobilazno ime hrvatskog i svjetskog jazza.
Drag mi je njegov rad u formi trija (još od suradnje s Žigom Golobom i Krunom Levačićem), pa do trija u kojem nastupa u zadnje vrijeme, s  kontrabasistom Tihomirom Hojsakom i bubnjarom Bornom Šercarom.
Koliko Matiji leži ovakva postava, znaju oni koji su slušali album snimljen s belgijskim kontrabasistom Jean-Louis Rassinfosseom i češkim bubnjarom Marekom Patrmanom, znakovita i lijepa naziva “Visiting Bruxeless”.
U postavi s Hojsakom i Šercarom, Matija je nastupio u srijedu, 25. veljače u «Jazz & Latino Clubu Phoenix», u Sesvetama. Trio je izvodio jazz standarde, na prepoznatljiv i osebujan način (asocijacije na Keitha Jarretta u smislu odlične improvizacije uvijek inspiriranog Dedića i sjajne ritam sekcije!).
Početak koncerta obilježila je dobra obrada Ellingtonova “Caravana”, a ništa manje kvalitetno sviran je i Herbie Hancock. Milesov “So What” dopustio je Hojsaku i Šercaru da se razigraju i pokažu zašto je jazz glazba upravo ta koju volimo. “Stella by Starlight”, skladba koju vežemo i uz Parkera, Sinatru i Milesa, pa do Stana Getza, svirana je u Dedićevoj obradi s emocijama koje daju dušu ovom, jednom od zaista besmrtnih jazz standarda. Matija Dedić Trio funkcionira dobro i u prostoru poput Phenix kluba (mislim pri tomu na veličinu prostora!) Cijeli koncert (u dva seta) sviran je jednakom koncentracijom i vidljivim užitkom glazbenika na sceni.
Sigurno je i to da će klub Phenix trebati još vremena i kvalitetnih nastupa, poput Matijinog, kako bi postao respektabilna točka na hrvatskom jazz zemljovidu (klub je tek započeo s radom), ali sudeći po namjerama i ozbiljnosti voditelja kluba, kao i pristupu izvođačima i publici, u to ne treba dvojiti. Uvjeren sam da će kroz neko vrijeme, Jazz & Latino Club Phoenix biti sve češći u kalendaru naših jazz – izlazaka i pametno potrošenih večeri.

Dinko Husadžić Sansky

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja