10. NO Jazz Festival

10. NO Jazz Festival
Datum objave:
10.11.2009.
Vijay Iyer
Nakon 9 godina, ponosno mozemo ustvrditi kako smo nasoj vjernoj publici ponudili zaista respektabilna glazbena imena u domeni jazza i ostalih srodnih ali i onih manje srodnih glazbenih pravaca.
Uglavnom, od prvog pa do ovogodišnjeg, jubilarnog 10. medjunarodnog Ne samo jazz festivala, SC-ova publika uvijek se dobro zabavljala uz pomno odabranu i uvijek po necemu posebnu glazbenu ponudu, sto dokazuje i cinjenica da je u 9 godina postojanja, festivalom prodefiliralo gotovo 30.000 tisuca ljudi.
U sedam dana festivala nastupit ce sveukupno 60-ak renomiranih glazbenika svjetske te domace jazz i alternativne jazz scene. Svojim programom N.O. JAZZ i dalje promovira slobodu u glazbi, rusi okvire u kojima se jazz godinama ukalupljivao te ukazuje na brojne mogucnosti, poimanja i kretanja kroz jazz glazbu.
Naravno, tu je i nezaobilazna tradicionalna radionica jazz improvizacije, na celu s njujorskim klavirskim carobnjakom free-jazza te jednim od najvecih pijanista danasnjice, Matthew Shipom.
U sklopu festivala možete pogledati i najnoviji projekt Damira Bartola Indosa i Tanje Vrvilo- Anti Edip: Anarhizam i shizofonija.

Karte se u preprodaji mogu kupiti u Dirty old shopu i na blagajni Teatra&td, a cijene dnevnih variraju od 45 do 80 kn. Cijena festivalske karte je 200 kn . Sve upite u vezi festivala mozete dobiti na e-mail adresi kultura@sczg ili na broj telefona 4593 636 N.O. JAZZ FESTIVAL br.10
Deseti međunarodni ne samo jazz festival

09.-16.11.2009.
STUDENTSKI CENTAR
TEATAR &TD


GLAVNI PROGRAM

10.11.
LYDIA LUNCH'S BIG SEXY NOISE (SAD / Engleska)
HEROINA (Hrvatska)
FALL OUT TRIO (Hrvatska)
Cijena ulaznice: 65/80kn

11.11.
MATT DARRIAU'S PARADOX TRIO (SAD)
VIJAY IYER (SAD)
DRAŽEN FRANOLIĆ & KAMENKO ĆULAP (Hrvatska)
Cijena ulaznice : 55/70kn

12.11.
ELLIOTT SHARP'S TERRAPLANE (SAD)
JAMAALADEEN TACUMA'S COLTRANE CONFIGURATIONS (SAD)
Cijena ulaznice: 55/70kn

13.11.
ALIEN ENSEMBLE (Njemacka)
MATTHEW SHIPP (SAD)
BRIO (Hrvatska)
Cijena ulaznice: 45/60kn

14.11.
KAZUTOKI UMEZU "KIKI" BAND (Japan)
PYRAMID TRIO (SAD)
ISO68 (Njemacka)
Cijena ulaznice: 55/70kn

15.11.
SIX ORGANS OF ADMITTANCE (SAD)
GALA DROP (Portugal)
Cijena ulaznice: 45/60kn

16.11.
ISIS (SAD)
DÄLEK (SAD)
TRANSITIONAL (SAD)
Cijena ulaznice: 80/100kn


RADIONICA / 12.-14.11.
MATTHEW SHIPP (SAD)


PREDSTAVA / 09.11.
DB INDOŠ / TANJA VRVILO
ANTI EDIP: ANARHIZAM I SHIZOFONIJA

10.11.
LYDIA LUNCH (SAD)
HEROINA (Hrvatska)
FALL OUT TRIO (Hrvatska)

Otkad se kao šesnaestogodišnjakinja sredinom sedamdesetih doselila u New York, Lydia Lunch postala je nazaobilaznim dijelom tamošnje avangradne umjetničke scene. Ova se kultna pjesnikinja, glumica i pjevačica glazbeno afirmirala vrlo brzo po preseljenju u umjetničku prijestolnicu Sjedinjenih država, kad je 1976. s Jamesom Chanceom osnovala legendarne Teenage Jesus & the Jerks, predvodnike kratkotrajne ali iznimno utjecajne njujorške no wave scene. Tijekom tri desetljeća karijere ova vanserijska umjetnica pjeva, piše te glumi u desecima avangardnih filmova, a Boston Phoenix je proglašava "jednom od najutjecajnijih izvođačica devedesetih". Premda se i više nego uspješno okušala u mnogim umjetničkim izrazima, glazba je ta u kojoj je ostavila najdublji trag, a u nepreglednom nizu velikih imena s kojima je surađivala izdvajaju se: Nick Cave, Michael Gira, The Birthday Party, Einstürzende Neubauten, Sonic Youth, J. G. Thirlwell, Kim Gordon, Thurston Moore, Marc Almond, Die Haut, Robert Quine, Sadie Mae, Rowland S. Howard te Omar Rodriguez-Lopez. Sjetimo se samo njenog vrištećeg vokala u epohalnoj "Death Valley ‘69" grupe Sonic Youth, pjesmi koja je upravo zahvaljujući njenoj i više nego upečatljivoj izvedbi u trenutku izdavanja bila zamalo veća i od samog benda. Gotovo da i nema glazbenog izraza kojeg se u proteklih više od trideset godina ova umjetnica dotakla nije, a sa svojim aktualnim projektom Big Sexy Noise, koji uključuje tri četvrtine sjajnih britanskih Gallon Drunk, koje smo u proteklih godinu i pol dana imali prilike čak dvaput gledati u Zagrebu, predstavlja nam svoju viziju sirovog i bučnog rocka s primjesama jazza i bluesa.

Zanimljivo je da nam je zagrebačku grupu Heroina pri svom predzadnjem posjetu Zagrebu, kad je prije tri godine u Willard Grant Conspiracy solo izdanju nastupio baš na ovom festivalu, otkrio veliki američki kantautor Robert Fisher. Činjenica da je nekoliko pjesama tada potpuno nepoznate grupe postavljenih na njihovoj myspace stranici toliko oduševilo jedno tako veliko svjetsko glazbeno ime da je, čim se pojavio u Teatru &TD, započeo razgovor o njima, dovoljno vjerujemo govori o ovom izvrsnom i još uvijek nažalost nedovoljno poznatom bendu.

Fall Out Trio su priča za sebe. Ova čakovečka trojka već gotovo cijelo jedno desetljeće svira glazbu koja bi se jednom rječju najlakše dala opisati kao fusion, ali fusion totalno drugačiji od onoga koji se uz ovaj pojam najčešće veže, jer njihov spoj prog-rocka, psihodelije i ambijentalnih improvizacija je potpuno jedinstven i van okvira ove zemlje. Netko je jednom zgodno primjetio da ovi momci katkad zvuče kao spoj Fugazi i Franka Zappe, što ih, ma koliko na prvu ova kombinacija čudno izgledala, makar u jednom dijelu njihovog glazbenog izraza jako dobro opisuje.

Cijena ulaznice: 65kn (pretprodaja) / 80kn (ulaz)


11.11.
MATT DARRIAU'S PARADOX TRIO (SAD)
VIJAY IYER (SAD)
FRANOLIĆ - ĆULAP DUO (Hrvatska)

Senzacionalni koncert kojim su Paradox Trio prije četiri godine razvalili rasprodanu veliku dvoranu Teatra &TD, odsviravši dva poduža bisa i jedva se otrgnuvši raspamećenoj publici, najbolja je preporuka za drugi dan ovogodišnjeg festivala kojeg će obilježiti spoj jazza i improvizacije s raznolikim etničkim glazbenim utjecajima. Kod ovog iznimnog kvarteta predvođenog saksofonistom i klarinetistom Mattom Darriauom, najpoznatijem kao članu legendarnih The Klezmatics, koji su svojim nekonvencionalnim tretmanom tradicionalne židovske glazbe i jazza u devedesetima stekli svjetsku slavu, a i dan danas ih se smatra najznačajnijim svjetskim suvremenim klezmer bendom, prepoznatljivi se senzibilitet njujorškog downtowna na jedinstven način stapa s istočnoeuropskom i bliskoistočnom glazbenom tradicijom. Kad se sve navedeno upotpuni trojkom koja uz Darriaua čini ovaj jedinstven bend (gitarist Brad Shepik, violončelist Rufus Cappadocia te sjajnim makedonski udaraljkaš Seido Salifoski), a koji su redom vrsni glazbenici, jasno je zbog čega su Paradox Trio toliko posebni i jedinstveni.

No nisu Paradox Trio jedino veliko ime drugog dana festivala, jer Vijay Iyer jedan je od najcjenjenijih mladih pijanista suvremenog jazza i prvo ime među pijanistima u kategoriji "Rising Star" na ovogodišnjem Downbeat-ovom kritičarskom izboru najznačajnijih svjetskih jazz glazbenika. Ovaj je njujorški glazbenik indijskih korijena svojim autentičnim sviranjem klavira, kao i jako zanimljivim izborom suradnika (Amiri Baraka, Steve Coleman, Roscoe Mitchell, Cecil Taylor, Wadada Leo Smith, dead prez, Mike Ladd, Amina Claudine Myers, Butch Morris, George E. Lewis, Miya Masaoka, Trichy Sankaran, Pamela Z, Burnt Sugar, Karsh Kale, Oliver Lake, DJ Spooky, Ethel...) u nepunih petnaest godina od anonimnog glazbenika, ali i diplomiranog matematičara/fizičara, izrastao u udarnu snagu novog njujorškog jazza. Crpeći inspiraciju iz afričke, azijske, kao i europske glazbene tradicije, Iyer iz projekta u projekt uspjeva udahnuti nešto novo u jedan od nosivih stupova američke tradicije i kulture, što jazz zasigurno je. Njegovi su glazbeni udari emotivno ekspresivni baš kao i strukturno sofisticirani, a bogatstvo improvizacija zasnovanih na cikličkim ritmičkim strukturama i zvonećim harmonijama, bez daljnjeg čini Vijaya Iyera jedim od ključnih imena suvremene američke glazbe.

Dražen Franolić samozatajni je virtuoz na arapskoj lutnji iza kojeg je dvadesetogodišnja karijera vrhunskog svirača, ali i improvizatora na ovom drevnom žičanom instrumentu. Njegovo je strastveno sviranje oduševilo mnoge, među kojima i jednog od najznačajnijih jazz bubnjara i udaraljkaša današnjice Hamida Drakea s kojim je svojevreno upravo na Hamidovu inicijativu, a po završetku njegova nastupa s Assifom Tsaharom na jednom od N.O. Jazz festivala, odsvirao izniman potpuno improvizirani session. Nakon godina samostalnog djelovanja, te nastupa u duetu s indijskim udaraljkašem Nimai Royem, Franolić već neko vrijeme s udaraljkašem Kamenkom Ćulapom stvara uspjelu kombinaciju turske, arapske i balkanske glazbe.

Cijena ulaznice: 55kn (pretprodaja) / 70kn (ulaz)


12.11.
ELLIOTT SHARP'S TERRAPLANE (SAD)
JAMAALADEEN TACUMA'S COLTRANE CONFIGURATIONS (SAD)

Djelujući od kraja sedamdesetih na eksperimentalnoj glazbenoj sceni u New Yorku Elliott Sharp je objavio više od osamdeset albuma u nevjerojatnom rasponu od jazza, bluesa i orkestralne glazbe, preko noise rocka i no wavea, sve do elektronske glazbe. Takva raznolikost glazbenih interesa ne treba čuditi ako se zna da je studirao jazz kompoziciju, improvizaciju i etnomuzikologiju kod legendarnog tromboniste Roswella Rudda, fiziku i elektroniku kod Burtona Brodya, a magistrirao skladbu kod jednog od najvećih skladatelja dvadesetog stoljeća Mortona Feldmana i Lejareen Hiller. Njegove su skladbe izvodili brojni prestižni ansambli i orkestri poput: Ensemble Modern, Continuum, S.E.M. Ensemble, Kronos Quartet ili Zeitkratzer, dok se u fascinantoj listi stalnih suradnika ističu imena kao što su: Christian Marclay, Eric Mingus, Zeena Parkins, Vernon Reid, Bobby Previte, Joey Baron, David Torn, Nels Cline, Frances-Marie Uitti, Nusrat Fateh Ali Khan, blues legenda Hubert Sumlin, i Bachir Attar, predvodnik legendarnih Master Musicians of Jajouka. Svoju viziju suvremenog bluesa ovaj po svemu izniman glazbenik izvrsno nam prezentira kroz projekt Terraplane (po pjesmi Roberta Johnsona "Terraplane Blues") u kojem je, spomenimo to, za vokalne dionice odgovoran nitko drugi doli Eric Mingus, legendarnog Charlesa sin.

A da nam plesa neće nedostajati trećeg dana festivala jasno je čim se spomene ime jednog od najvećih jazz bas gitarista svih vremena Jamaaladeena Tacume. Presudnim za njegov razvoj, i kao glazbenika, i kao čovjeka, pokazalo se to što je još kao devetnaestogodišnjak ušao u legendarne Prime Time s kojima je snimio sve ključne albume tog električnog benda Ornettea Colemana, zasigurno jednog od najvećih glazbenih genija dvadesetog stoljeća. Godine provedene s Ornetteom bez daljnjeg su uvelike utjecale na njegov budući glazbeni put, a početkom osamdesetih Jamaal suradnjom s drugim legendama poput Jamesa "Blood" Ulmera, Walta Dickersona, Juliusa Hemphilla, Davida Mossa, Chucka Hammera, Kipa Hanrahana i Davida Murraya dodatno podiže svoju ionako visoku reputaciju, pa je tako 1981. u Downbeat-ovom godišnjem kritičarskom izboru najznačajnijih jazz ostvarenja proglašen bas gitaristom godine s najvećim brojem glasova u povijesti tog izbora. Nakon što je u zadnjih 5 godina dvaput posjetio Zagreb gostujući u projektima drugih glazbenika (World Saxophone Quartet i Brewed by Noon), ovoga će puta nastupiti kao lider kvarteta Coltrane Configurations kojim na sjajan način odaje počast ovom velikanu čije su skladbe u Jamaalovim plesno-funkoidnim aranžmanima dobile novu i pomalo neočekivanu dimenziju, istodobno nimalo ne gubeći na za Coltranea toliko karakterističnoj produhovljenosti.

Cijena ulaznice: 55kn (pretprodaja) / 70kn (ulaz)


13.11.
MATTHEW SHIPP (SAD)
ALIEN ENSEMBLE (Njemačka)?
BRIO (Hrvatska)

Matthew Shipp je još jedno veliko pijanističko ime koje će, ne samo zasvirati na ovom festivalu, već će održati i dvodnevnu radionicu, čime nastavlja sada već svojevrsnu tradiciju da vrhunski njujorški glazbenici, a prethodne dvije godine su to bili njegovi prijatelji i bliski suradnici William Parker i Charles Gayle, u sklopu ovog festivala održavaju isto tako vrhunske radionice. Priča kaže da je Shipp klavir počeo svirati kao šestogodišnjak, a za ljubav prema jazzu vjerojatno je zaslužno i majčino prijateljstvo s poznatim trubačem Cliffordom Brownom. Premda je studirao kod cijenjenog saksofinste i skladatelja Joe Manerija, Shipp kao ključne za njegov glazbeni napredak navodi privatne satove kod Dennisa Sandolea, poznatog prije svega kao učitelja i mentora velikog Johna Coltranea. Početkom devedestih postaje izrazito aktivan na njujorškoj sceni gdje objavljuje na desetke albuma, od kojih se većina može ubaciti u ladicu s etiketom free jazz, što je i logično s obzirom da je free jazz oduvijek bio u fokusu njegovih glazbenih interesa, ali kako je oduvijek bio sklon eksperimentima s drugim glazbenim vrstama, uz njegovo se ime nerijetko vežu i suvremena klasika, baš kao i hip hop te elektronska glazba. Sukladno tome je i lista njegovih suradnika uistinu šarolika, pa tako uključuje Davida S. Warea u čijem je sjajnom i za pojam jazza svojevremeno nezamislivo popularnom kvartetu zajedno s Williamom Parkerom još od početka devedesetih, ali i cijeli niz drugih velikana jazza poput Roscoea Mitchella, Mata Maneria ili Daniela Cartera, te neka od najpoznatijih imena njujorškog hip-hopa i elektronike kao što su Antipop Consortium, El-P i DJ Spooky. Prije devet godina započeo je iznimno uspješnu suradnju s etiketom Thirsty Ear kad je postao kurator njihove "Blue Series" edicije u sklopu koje je objavio niz sjajnih vlastitih albuma, kao i one glazbenika po vlasitom izboru među kojima su se našli: William Parker, Charlie Hunter, Tim Berne, DJ Spooky, Meat Beat Manifesto, Spring Heel Jack, El-P, Antipop Consortium, Dave Lombardo, Nils Petter Molvaer, Mike Ladd i Vernon Reid. Zahvaljujući perkusionističkom sviranju klavira, baš kao i neupitnoj apstrakciji toliko karakterističnoj za Cecila Taylora, Shippa nerijetko uspoređuju s ovim genijalcem na što Shipp jednostavno odgovara da je Cecil pripadao prvoj generaciji sljedbenika velikog Theloniousa Monka, a da je on pripadnik četvrte generacije njegovih sljedbenika. I to kakav pripadnik, dodali bismo mi.

Njemački sekstet koji se odaziva na ime Alien Ensemble novi je projekt iza kojeg kao skladatelj i trubač stoji supernadareni njemački glazbenik Micha Acher, poznat po nekolicini izvrsnih bendova koje predvodi zajedno sa svojim bratom Markusom. To se u prvom redu odnosi na i kod nas izuzetno popularne predvodnike tzv. weilheimske scene, te jedan od najcjenjenijih europskih indie rock bendova - The Notwist, ali i na izvrstan electro-jazz bend Tied & Tickled Trio koji je u svom deseteročlanom izdanju prije šest godina oduševio posjetitelje ovog festivala. Braća Acher se uvijek rado vraćaju u Zagreb gdje imaju vjernu i entuzijastičnu publiku, pa stoga ni ne čudi da su za svoj premijerni nastup van njemačke Alien Ensemble odabrali upravo ovaj grad.

Pod imenom Brio već godinama stvaraju gajnička braća Krajačić čija su se dva izdanja našla među rijetkim domaćim albumima recenziranim od strane All Music Guidea, ultimativne svjetske internetske glazbene enciklopedije. Iznimno pohvalno mišljenje koje je u tim recenzijama o ovom dvojcu iznio legendarni Eugene Chadbourne zasigurno će im biti podstrek u daljnjem radu, a nakon što smo ih u više navrata na ovom festivalu gledali u potpuno akustičnom izdanju, ovoga nas puta očekuje novo, električno i kudikamo glasnije izdanje ovog improvizatorskog dueta.

Cijena ulaznice: 45kn (pretprodaja) / 60kn (ulaz)


14.11.
KAZUTOKI UMEZU "KIKI" BAND (Japan)
PYRAMID TRIO (SAD)
ISO68 (Njemačka)

Zasigurno najraznolikiju večer ovogodišnjeg festivala obilježit će tri izvođača s isto toliko kontinenata. S dalekog nam istoka dolazi eksplozivni jazz rock kvartet prevođen saksofonistom Kazutokijem Umezom, glazbenikom koji se kao dvadesetpetogodišnjak 1974. zaputio iz rodnog Japana u najveće svjetsko jazz središte New York, gdje je idućih nekoliko godina proveo svirajući s Ted Daniel's Third World Energy Ensemble, Sunny Murray Triom i The Aboriginal Music Society, kao i brojne sessione s poznatim glazbenicima kao što su Lester Bowie, Olu Dara, Joe Bowie, Oliver Lake, David Murray, William Parker ili Rashid Ali. Idućih je tri desetljeća, za kojih se etablirao kao punopravni pripadnik njujošrke downtown scene, proveo na relaciji Japan - New York, surađujući s ljudima koji su postali zaštitnim znakom navedene scene poput: Johna Zorna, Toma Core ili Waynea Horvitza, ali i brojnim drugim velikim glazbenicima kao što su: B.B. King, Ian Dury, Barre Phillips, Peter Brötzmann, Don Byron, Bernard Purdie, Yosuke Yamashita i Otomo Yoshihide. Svoj aktualni projekt nazvan Kazutoki Umezu KIKI Band pokrenuo je zajedno s briljantnim Kidom Natsukijem, fusion i prog rock gitaristom čiji se značaj i utjecaj itekako osjeća i van granica Japana.

Pyramid Trio nam dolaze, odakle drugo ako ne iz New Yorka, a predvođeni su jednim od najvećih trubačkih imena toga grada Royem Campbellom, te našim dragim prijateljem i nezaobilaznim gostom Williamom Parkerom. Na rotirajućem mjestu bubnjara najčešće se može čuti Hamida Drakea, no kod nas će postavu ovog izvrsnog sastava upotpuniti Michael Wimberly, dobro nam znan iz trija Charlesa Gaylea s kojim smo ga imali prilike čuti na otvaranju ovog festivala prije tri godine. Stvaralaštvo Roya Campbella istovremeno se dotiče liricizma jednog Freddija Hubbarda, slobode ikone free jazza Alberta Aylera, kao i etno sazvučjima obojane ostavštine Dona Cherrya, a upravo se kroz ovaj trio reflektira sva širina i bogatstvo njegovih glazbenih stremljenja. Jer način na koji azijsku, afričku i bliskoistočnu tradicionalnu glazbu u Pyramid triju uključuje u kontekst suvremenog jazza, em je originalan, em je tehnički superioran, što ni ne čudi kad se zna o kakvim je majstorima ovdje riječ. Valja istaknuti i da je kroz proteklih gotovo 40 godina karijere Campbell surađivao s mnogim velikanima jazza, pa ga se tako može čuti na snimkama legendi kao što su: Sun Ra, Henry Threadgill, Woody Shaw, Carlos Garnett, David Murray, Rashied Ali, Billy Bang, Eddie Harris, Cecil Taylor i mnogi, mnogi drugi.

I za kraj pete večeri festivala očekuju nas naši česti gosti ISO68, njemački elektronski duo koji stvara bezvremensku tihu digitalnu akustiku. U pitanju su dvojica glazbenika, Thomas Leboeg i Florian Zimmer koristeći utjecaje duba, jazza i ambijentalne glazbe uzdižu ih na višu dimenziju stvarajući lagan, snen no istovremeno jasan i trezven ton. Pored toga komponirali su te snimili radio dramu "Melonen" za njemačku nagrađivanu književnicu Katju Huber i uglazbili tri pjesme Roberta Laxa za kompilaciju "Wake up-Re:lax".

Cijena ulaznice: 55kn (pretprodaja) / 70kn (ulaz)


15.11.
SIX ORGANS OF ADMITTANCE (SAD)
GALA DROP (Portugal)

Već više od deset godina kalifornijski glazbenik Ben Chasny (svirao s Comets on Fire, Current 93, Badgerlore i August Born) kroz projekt imena Six Organs of Admittance s ostatkom svijeta dijeli svoj neobičan glazbeni svijet ispunjen psihodelijom, droneom i folkom, svijet koji je istovremeno mističan i spiritualan, svijet koji je jednostavno njegov. Iako se poveznice s nekim drugim glazbenicima mogu bez problema pronaći, u prvom redu s duhovnim ocem svega neobičnog i drugačijeg vezanog uz folk glazbu - Johna Faheya, Chasny je ipak dovoljno svoj i dovoljno originalan da ćete ga uvijek prepoznati u moru glazbe koja nas svakodnevno preplavljuje. Godinu i pol nakon svog prvog posjeta ovom gradu, Six Organs of Admittance se vraćaju kako bi nam predstavili novi album "Luminous Night" I kako bi, uvjereni smo, veliku dvoranu Teatra &TD ponovo ostavili bez daha.

Gala Drop su lisabonski eksperimentalno/ambijentalno/plesni trojac koji spaja očiti kraut rocka s istočnjačkim tribalnim ritmovima i dub produkcijom. Na papiru ovo izgleda neobično i zanimljivo, a jednako tako i zvuči. Uostalom, ne vodi ih Chasny bez razloga sa sobom na turneju.

Cijena ulaznice: 45kn (pretprodaja) / 60kn (ulaz)


16.11.
ISIS (SAD)
DÄLEK (SAD)
TRANSITIONAL (Engleska)

I za sam kraj ovogodišnjeg N.O. Jazz festivala nešto potpuno drugačije, a opet nešto što se savršeno uklapa u priču o ovom festivalu. Isis su od svog zadnjeg zagrebačkog koncerta, održanog prije četiri i pol godine u KSET-u, postali veliki, ali stvarno veliki. Ovi su rodonačelnici cijelog jednog glazbenog podžanra, tzv. post-metala, nastali prije 12 godina pod utjecajem bendova poput: Melvins, Godflesh, Neurosis, The Flying Luttenbachers, Helmet, Swans i Tool, redom ikona glasnim gitarama nošene a eksperimentima sklone rock glazbe. U tih su 12 godina objavili 5 albuma, redom pobirali hvalospjeve kritike za svaki od njih, svirali turneje sa zvijezdama poput Tool ili Mogwai, pojavljivali se naslovnicama brojnih magazina i, kao što već rekosmo, postali stvarno velik bend.

Premda je u pitanju u prvom redu hip-hop bend, lepeza stilova koje Dälek objedinjuju u svom katkad zastrašujuće moćnom glazbenom izrazu nadilazi okvire koje taj žanr nameće, pa stoga ni ne čudi da zapravo većina njihovih štovatelja dolazi iz indie-rock i industrial miljea. Einstürzende Neubauten, Faust i My Bloody Valentine samo su neka od imena koja se najčešće spominju pri pokušaju opisivanja njihove glazbe koja je teška, mračna i tjeskobna baš poput stvarnosti koju njeni akteri proživljavaju u post-Bushovskoj Americi, a koju MC Dälek tako dobro opisuje kroz britke tekstove u kojima ne štedi ama baš nikoga.

Cijena ulaznice: 80kn (pretprodaja) / 100kn (ulaz)


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja