18. Međunarodni riječki festival jazz glazbe “Jazz Time 2009“

18. Međunarodni riječki festival jazz glazbe “Jazz Time 2009“
Datum objave:
16.05.2009.

G.I.S. d.o.o. (glazbena produkcija)
E-mail:        gis@hi.htnet.hr
www.gis.hr
www.jaztime-rijeka.com

online prodaja ulaznica – www.kulturaplus.com

Predstavljamo
18. JAZZ TIME
MEĐUNARODNI RIJEČKI FESTIVAL JAZZ GLAZBE
11. – 16. svibnja 2009.
www.jazztime-rijeka.com

Jazz Time slavi punoljetnost!

U svom 18. izdanju u goste dovodi preko 50 domaćih i stranih glazbenika, koji će tijekom čitavog tjedna podizati raspoloženje riječkih konzumenata jazza na čak dvjema lokacijama. Ovogodišnji, najbogatiji festivalski program dosad, pruža raznovrsnost unutar žanra i uzduž njegovih granica, a pored uživanja u jazzu u koncertnom ozračju, festivalsko događanje se u svojoj drugoj polovici seli na Jazz Time After u dinamičnom klupskom ambijentu, gdje će se nakon koncerata, uz pravu jam atmosferu, instrumenata neformalno primiti i najveća imena festivala.

U Jazz Tunelu se program proteže od ponedjeljka do subote, mahom uz hrvatsko-slovenske jazz formacije.
Festivalska vrata u ponedjeljak, 11. svibnja, otvaraju riječki blues uzdanici Rag Doll Blues Band, dok je utorak posvećen klasičnom bebopu uz Seaside Quartet.

Srijeda, 13. svibnja, označava početak središnjeg festivalskog programa u HKD-u na Sušaku, u društvu uzbudljivog suvremenog klasičarskog dvojca Monike Leskovar i Giovannija Sollime, glazbenih i životnih partnera, čiji polistilistički izraz i razmjena energija jamči nesvakidašnje uzbuđenje za čula; za Jazz Time After u klupskoj atmosferi te zaključak večeri u Tunelu zaduženi su pak mladi liburnijski jazz aktivisti All Young Jazz Stars koji će se usredotočiti na ritmični latin jazz izraz.

U četvrtak se na bini HKD-a pojavljuje stari riječki znanac Darko Jurković Charlie sa svojim češko-slovačko-hrvatskim četvercem, među čijim redovima ističemo saksofonista osvježavajuće drske virtuoznosti Radovana Tarišku. Osamnaestogodišnji Jazz Time se u četvrtak osobito veseli i muziciranju propulzivnih predstavnika ništa manje snažne čikaške slobodnjačke glazbene struje, koji pod imenom Mike Reed's Loose Assembly sljubljuju jazz i impro idiome. U nastavku jazz druženja, u Tunelu nas očekuje Lela Kaplowitz sa svojim LeKap Quartetom, koji će klupsko ozračje zasigurno učiniti intimnijim.

Uvodu u petkovu večer, kroz koju će prodefilirati rođendanska brojka od 18 glazbenika, doprinijet će sastav Branimir Gazdik and Friends, koji će svojom lekcijom iz fusiona pripremiti teren za New York Reunion Trio, trojac koji u Rijeku donosi specifičan okus Velike Jabuke i to s iznimnim kreativcem na trubi, Markom Rappom. Senzualnu jazz pop poslasticu za kraj koncertne večeri u HKD-u priprema riječka glumica i pjevačica Leonora Surian sa svojim kvintetom, nakon čega se nastavlja Jazz Time After i to sa slovensko-hrvatskim ansamblom visoke kakvoće, Jani Moder 4tetom.

Posljednjeg dana festivala, 16. svibnja, na scenu stupa cijenjeni bebop veteran, saksofonist Herb Geller, kojeg je uz riječkog saksofonista Denisa Razumovića, Roberto Magris pozvao da s njegovim Europlane Quintetom protrese pozornicu HKD-a. Međunarodni festival zatvaramo u međunarodnom štihu, nastupom tria Rolanda Tchakountéa, koji sa svojim francuskim dvojcem isprepliće elemente bluesa i tipične zapadnoafričke glazbe, začinjene njegovim materinjim kamerunskim narječjem; klupska je završnica ovogodišnje edicije festivala Jazz Time povjerena istarskim kolegama Muzil Jazz Quartetu, s izvrsnim Brankom Sterpinom na trubi.

Napominjemo da od četvrtka do subote, nakon isteka koncerata u Jazz Tunelu, na klupskoj pozornici očekujemo i angažmane sudionika festivala kroz zajedničko jam session muziciranje.

U privitku vam predstavljamo program prema lokacijama i danima odvijanja, te kraći opis nastupajućih na festivalu. Informacije možete crpiti i s internetske stranice www.jazztime-rijeka.com.

Zahvaljujući se za dosadašnju medijsku podršku, pozivamo vas da se pridružite posjetiocima Jazz Timea, te da o festivalu obavještavate svoje čitatelje, gledatelje i slušatelje. Novinare molimo da se prethodno akreditiraju na email adresi jasna@gis.hr do 11. svibnja u 12 sati.

Sa željom, da ćete nas medijski poduprijeti i biti dio naše koncertne publike, očekujemo vas od 11. do 16. svibnja u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku i u Jazz Tunelu.
Za dodatne informacije obratite nam se emailom na adresu gis@hi.t-com.hr.
Medijski pokrovitelji: Novi list i Radio Rijeka.

Jazz Time u HKD-u

Srijeda, 13.  svibnja u 20 sati
Monika Leskovar & Giovanni Sollima
Monika Leskovar – violončelo
Giovanni Sollima – violončelo

Četvrtak, 14.  svibnja u 20 sati
Darko Jurković Charlie Quartet
Darko Jurković Charlie – električna gitara
Radovan Tariška – alt saksofon
František Uhlíř – kontrabas
Kruno Levačić – bubnjevi

Mike Reed's Loose Assembly
Greg Ward – alt saksofon
Jason Adasiewicz – vibrafon
Jason Roebke – kontrabas
Mike Reed – bubnjevi, udaraljke

Petak, 15.  svibnja u 20 sati
Branimir Gazdik and Friends
Branko Sterpin – truba
Elvis Penava – električna gitara
Maasej Kovačević – klavijature
Goran Rukavina – električni bas
Boris Popov – udaraljke
Branimir Gazdik – bubnjevi

New York Reunion Trio
Mark Rapp – truba
Joe Kaplowitz – klavijature
Klemens Marktl – bubnjevi

Leonora Surian Quintet
Leonora Surian – vokal
Ante Gelo – električna gitara
Ivan Popeskić – klavijature
Henry Radanović – kontrabas
Marko Lazarić – bubnjevi

Subota, 16.  svibnja u 20 sati
Herb Geller and Roberto Magris Europlane Quintet
Herb Geller – alt saksofon
Denis “Razz” Razumović – alt saksofon
Roberto Magris – klavijature
Nikola Matošić – kontrabas
Enzo Carpentieri – bubnjevi

Roland Tchakounté
Roland Tchakounté – akustična gitara, vokal
Mick Ravassat – gitara
Mathias Bernheim – udaraljke


Jazz Time After u Jazz Tunelu

Ponedjeljak, 11. svibnja

Rag Doll Blues Band

Silvio Uljančić – gitara, vokal
Karlo Lovrić – klavijature, vokal
Robert Antolić – bas, vokal
Robert Dobrota – bubnjevi

Utorak, 12. svibnja

Seaside Quartet - oda bebopu

Bruno Mičetić – gitara
Zvjezdan Ružić – klavijature
Goran Rukavina – kontrabas   

Ratko Divjak – bubnjevi



Srijeda, 13. svibnja

All Young Jazz Stars

Tonči Trinajstić – sopran saksofon
Zvjezdan Ružić – klavijature
Miron Hauser - trombon
Vedran Ružić – kontrabas
Andy Cech – bubnjevi



Četvrtak, 14. svibnja 

Lela LeKap Quartet

Lela Kaplowitz – vokal
Joe Kaplowitz – klavijature
Damjan Grbac – kontrabas
Andy Cech – bubnjevi



Petak, 15. svibnja

Jani Moder 4tet

Jani Moder – gitara

Erik Marenče  – klavijature
Žiga Golob – kontrabas
Kruno Levačić – bubnjevi



Subota, 16. svibnja

Muzil Jazz Quartet

Branko Sterpin – truba
Leon Brenko – klavijature
Nenad Mirt – kontrabas
Adriano Bernobić – bubnjevi

Cijene ulaznica za Jazz Time u HKD-u:
-         u srijedu: 50 kn

-         u četvrtak, petak i subotu: 70 kn

-         festivalska ulaznica (komplet svih Jazz Time programa u HKD-u i Jazz Tunelu): 200 kn.

Pretprodaja počinje u ponedjeljak, 27. travnja, u TIC-u Rijeka (Korzo 33a, tel. 335-882)
te na Riječkom kartomatu (Korzo, pored Gradske vijećnice).

Cijene ulaznica za Jazz Time After u Jazz Tunelu prodavat će se u samom klubu po cijeni
od 30 kn; za vlasnike festivalske i dnevnih ulaznica iz HKD-a ulaz na koncerte i jam
sessione sudionika festivala u Jazz Tunelu je besplatan.

Organizator: Koncertna agencija GIS i Jazz Tunel uz potporu Odjela gradske uprave za
kulturu Grada Rijeke.

Medijski pokrovitelji: Novi list i Radio Rijeka.

Info: gis@hi.t-com.hr   / jazz@jazztunel.com   / jasna@gis.hr
www.jazztime-rijeka.com   / www.jazztunel.com   / www.gis.hr ____________________________________________________________________________________

Tonči Trinajstić je klarinetist klasičnog usmjerenja. Glazbeno obrazovanje stjecao je u rodnoj Rijeci te na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a magistrirao je na Konzervatoriju talijanske Švicarske u Luganu. U okrilju jazza, koji ga sve više privlači, Tonči se posvećuje svojoj prvoj ljubavi – sopran saksofonu, a rado ga svira u maniri laganog bebopa.
Zvjezdan Ružić perspektivan je i nagrađivan mladi liburnijski klavijaturist s austrijskom adresom, gdje pohađa Koruški pokrajinski konzervatorij u Klagenfurtu. Sudjelovao je u mnogim domaćim jazz formacijama, kao i pratećem bendu Marka Tolje, Maje Savić, Rivers i drugih.
Vedran Ružić pripada basistima koji nisu ostali imun na čari kontrabasa, posebno kad ga se tretirana jazz način. Bas liniju osiguravao je Gustafima, čest je gost lokalnih jazz sessiona, a okušao se i kao član Kastav Blues Banda, koji je otvorio festivalski nastup tradicionalnih američkih bluesera Michaela Roach i Johnnyja Marsa lani u Kastvu.
Mladi pulski trombonist Miron Hauser osnovnu i srednju glazbenu naobrazbu završio je u rodnom gradu, nakon čega seli u Graz, gdje studira na Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost. Od 2004. godine stalni je član Jazz orkestra hrvatske glazbene mladeži Zagreb.
Andy Cech je talentirani kastavski bubnjar s dugogodišnjim sviračkim stažem u nekoliko liburnijskih pop, rock i jazz sastava (E.N.I., Šajeta, Denis Razz Quartet, Gašpar Antijazz Band...), a bio je sudionik jazz kampova u Grožnjanu i Kranju. Funky i latin jazz ritmički obrasci njegov su zaštitni znak.
____________________________________________________________________________________

Riječki majstor dvoručne tapping tehnike na gitari, Darko Jurković, školovan je najprije kao violinist, a gitaru je zavolio i kao samouk joj se posvetio u osamnaestoj godini. Diplomu na odsjeku za jazz Visoke glazbene škole u Grazu stekao je 1997. te je aktivan u brojnim manjim jazz sastavima u Hrvatskoj i inozemstvu. Nakon izdavanja prvijenca My Contribution, snimao je s kvartetom Sensitive te međunarodnim sastavom Europlane Orchestra. S češkom ritam sekcijom Uhlíř -Helešic intenzivno surađuje od 2002. godine te s njima nastupa širom Evrope i snima nekoliko albuma, a zadnji uz gostovanje Duška Gojkovića.

Cijenjeni češki kontrabasist i skladatelj František Uhlíř diplomirao je double bass, klavir i kompoziciju na državnom glazbenom konzervatoriju u Brnu, a u 22. godini seli u Prag gdje do danas surađuje s gotovo svim istaknutijim izvođačima i sastavima češke jazz scene. Također je sudjelovao u međunarodnim formacijama kao što su East-West Connection, Czech-Norwegian Band i Europlane Orchestra, a još u drugoj polovici 80-ih Uhlíř  osnovao je vlastiti sastav pod nazivom František Uhlíř Team. Snimio je brojne albume kao potporni glazbenik drugim autorim te dva vlastitim albuma.

Alt i sopran saksofon omiljeno su jazz oruđe Radovana Tariške, koji slovi za jednog od najtalentiranijih mladih jazzista sa slovačke scene. Tariška dolazi iz glazbene obitelji te se muziciranjem počinje baviti već u petoj godini. Diplomirao je na konzervatoriju u Zlinu te se vrlo brzo infiltrirao u vrh tamošnje jazz scene. Sudjeluje i snima s brojnim projektima i izvođačima (Roy Hargrove, Marcus Strickland, Jeff Ballard…), a 2002. biva pozvan u međunarodni Europlane Orchestra te prima nagradu Ladislav Bartonik za jazzera godine. U duetu s pijanistom Onrejom Krajňákom snimio je album Elements, nominiran za nagradu Aurel u kategoriji jazz albuma godine, a s trubačem Jurajem Bartosom zajednički vodi sastav Hot House.     

Zagrebački samouki čarobnjak na bubnjevima, Kruno Levačić, jedan je od najvrsnijih hrvatskih bubnjara. Nadahnuće traži u glazbenim kreativcima jakog osobnog pečata, koji dolaze kako iz jazz miljea tako i iz okružja rock, klasične i tradicionalne ili tradicijske glazbe.  Popis glazbenika s kojima je sudjelovao u proteklih 25 godina je povelik, no Levačić ipak  najčešće surađuje s Tamarom Obrovac u svim njezinim formacijama, Faustom Becalossijem, Vaskom Atanasovskim, Žigom Golobom, Urošom Rakovcem, Simoneom Zanchinijem te sastavom Mildreds. Krunovo poslanstvo je zvučati kao glas i ritmovi prirode kojima je jedino mijena uvijek stalna.

____________________________________________________________________________________

Herb Geller je starješina West Coast jazza, poznat kao skladatelj i aranžer, ali prije svega kao istinski majstor alt saksofona. Instrument upoznaje već s osam godina, a kao tinejdžer se oduševljava Bennyjem Carterom, Charlijem Parkerom te Johnnyjem Hodgesom. Nakon stjecanja primjerene sviračke vještine, svira s Milesom Davisom, Dizzyjem Gillespijem, Charlijem Parkerom, Stanom Getzom, Chetom Bakerom, Dinom Washington, Maxom Roachem, Bennyjem Goodmanom, Rayem Charlesom, Ellom Fitzgerald i mnogim drugim ikonama jazza. Selidbom u Evropu, Geller počinje poučavati jazz improvizaciju i kompoziciju na visokoj glazbenoj školi u Hamburgu, gdje predaje do kraja radnog vijeka. Snaga izraza i individualistička crta uvijek prisutna u njegovom sviranju te činjenica da je jazz scenu doista zadužio, Gelleru je donijela brojne nagrade struke, no skromni saksofonist će takve prigode popratiti tek komentarom „Moji prijatelji me još uvijek zovu - Herb“.
Roberto Magris tršćanski je pijanist s tridesetogodišnjim stažem u jazz vodama. Od samih početaka svog djelovanja nameće se kao instrumentalist koji posjeduje koliko volje, toliko i ideja, pa do današnjeg dana izdaje preko šesnaest albuma s vlastitim sastavima. Između 1998. i 2002. stoji na čelu sveevropskog projekta Europlane Orchestra s kojima snima tri kompaktna diska, a naredne godine osniva ansambl Roberto Magris Europlane Orchestra s promjenjivim brojem članova i namjerom da iz najboljeg što pružaju evropski i američki jazz kuhari umijesi jedinstvenu jazz poslasticu. Pored pravovjernog jazz izričaja, Magris je otvoren i za acid i nujazz estetiku te stvara u bendovima DMA Urban Jazz Funk te Alfabeats Nu Jazz.

Kad se alt saksofon dovede u svezu s gradom na Rječini, prva osoba na koju pomislimo najvjerojatnije je Denis “Razz” Razumović. Riječ je o glazbeniku koji se od mladih dana oduševljava Charlijem Parkerom, Artom Pepperom, Cannonballom Adderleyjem, Sonnyjem Rollinsom i njima srodnim instrumentalistima, pod čijim utjecajem postaje samouki bebopper koji na prijelazu stoljeća postaje vrlo aktivan akter hrvatskog jazza. Snima album In umbra te dobiva nagradu struke Status kao najistaknutiji jazz alt saksofonist u Hrvatskoj, i to 2003. i 2008. godine.
Nikola Matošič ljubljanski je kontrabasist i stalni gost na slovenskim jazz pozornicama. Surađuje u brojnim projektima iz žanra, nastupa na stranim binama uz ugledne jazz muzičare, a osim u svom matičnom glazbenom miljeu, dokazao se i u drugim žanrovima poput soula, šansonje ili gypsy swinga (Oto Pestner, Adi Smolar, Zoran Predin).
Enzo Carpentieri talijanski je kreativac na bubnjevima koji kolažira tradicionalnu zapadnoafričku poliritmiju s mainstream jazz, hard bop, free jazz odnosno avangardnim sviračkim izrazom. Na sceni se nalazi preko dvadeset godina, a koncertne nastupe i albume sukreira s mnogim istaknutim jazz imenima. Pored karijere glazbenika, stvara i muziku za eksperimentalno kazalište te organizira jazz festivale.

____________________________________________________________________________________

Lela Kaplowitz je renomirana hrvatska jazz pjevačica i autorica tekstova. Vokalnu improvizaciju učila je na Jazz konzervatoriju u Grazu kod cijenjene jazz kreativke Sheile Jordan, a poučavala ju je i Jay Clayton te majstor vokalize Mark Murphy. Sudjelovala je s imenima kao što su Arturo »Chico« O'Farrill, Doug Carn, Bill Saxton i drugima, a s njujorškom adresom brojne koncerte održavala je u kultnim američkim i evropskim jazz klubovima te na festivalima. Zajedno sa suprugom Joeom Kaplowitzem lani je osvojila treće mjeseto na natjecanju za najbolji jazz band u Bukureštu, a trenutno živi u Rijeci, gdje predaje vokalnu tehniku i jazz pjevanje te se bavi skladanjem.

Joe Kaplowitz je američki klasično obrazovani pijanist, tubist i kompozitor. Električne orgulje svira s prepoznatljivim imenima američke blues i jazz scene kao što su Eddie Daniels, James Moody, Ernie Krivda, Ralph Bowen i drugi, a nastupao je i uz bok nedavno preminulog Davida “Fathead” Newmana te blues zvijezda Koko Taylor i Luckyja Petersona. U Hrvatskoj već treću godinu nastanjenog Joea struka i publika sve bolje prepoznaje, a njegovo vješto prebiranje po tipkama Hammond B-3 orgulja postaje vrlo traženo u evropskim okvirima.

Damjan Grbac je perspektivni riječki kontrabasist mlađe generacije. Bas gitaru otkriva sa šesnaest godina, a kontrabas aktivno počinje svirati od 2005. Student je na jazz odjelu tršćanske glazbene akademije Giuseppe Tartini, a svoje znanje usavršavao je kod Henryja Radanovića, Aleša Avbelja, Charlija Jurkovića, Primoža Grašiča, Joea Kaplowitza i drugih. Bavi se pedagoškim i autorskim radom, a trenutno svira u Denis Razz Quartetu, Jazz Quartetu Joea Kaplowitza i Gašpar Antijazz Groupu, te je dio pratećih sastava Dražena Turine – Šajete i kvarteta E.N.I.

Tonči Grabušić poznati je riječki studijski i session bubnjar koji se glazbenom scenom kreće preko 25 godina. S Elvis Stanić Groupom i Quartetom Sensitive osniva nagrade Porin te je dobitnik priznanja grada Rijeke za 20 godina glazbenog djelovanja. Svira i snima s vrhunskim hrvatskim glazbenicima kao što su Arsen i Matija Dedić, Gabi Novak, Alan Bjelinski, Tamara Obrovac, Elvis Stanić, Boško Petrović, Gibonni i drugi, a sudjeluje i s riječkim Hrvatskim narodnim kazalištem.

____________________________________________________________________________________

Leonora Surian, članica ansambla Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca, a s trenutnim glumačkim angažmanom na nacionalnoj televiziji, ugodno je iznenađenje na hrvatskoj jazz pop sceni. Proteklog je ljeta izdala prvijenac intimističkog naziva „Moj mali svijet“, čije autorstvo je djelo poznatog riječkog trojca koji čine Duško Rapotec Ute, Robert Pilepić i Ivan Popeskić. Nježan Leonorin vokal na albumu je naišao na idealan instrumentalni tretman, budući da su je svirački poduprli neki od najpoznatijih hrvatskih jazzera poput Boška Petrovića, Henryja Radanovića, Elvisa Stanića, Marka Lazarića, Darka Jurkovića Charlija, Ive Popeskića te mnogih drugih.

Ante Gelo je gitarist, skladatelj, aranžer i producent s diplomom Sveučilišta za glazbu i scensku umjetnost u Grazu. Primio je nagrade Porin i Status, kako u jazz tako i u pop-rock kategorijama. Surađuje s mnogim eminentnim glazbenicima i orkestrima (Tamara Obrovac, Oliver Dragojević, Matija Dedić, Gabi Novak, Big band HRT-a, Nina Badrić, HGM Jazz orkestar Zagreb i mnogi drugi) te se bavi poučavanjem jazza.

Ivan Popeskić profiliran je klavijaturist, aranžer i glazbeni producent, kojem je struka više puta dala priznanje nagradama Status i Porin. Surađuje s mnogim pjevačima, muzičarima i orkestrima pop i jazz estetike (Massimo, Big Band HRT-a, Elvis Stanić i drugi).

Henry Radanović najvrsniji je riječki basist i kontrabasist. Šest puta bio je dobitnikom nagrade Status u kategoriji najistaknutijeg instrumentalista u jazz i pop-rock glazbi. Kao član sastava Elvis Stanić Group i Quarteta Sensitive vlasnik je i nekoliko Porina. Često nastupa s eminentnim hrvatskim glazbenicima (Matija Dedić, Darko Jurković Charlie, Elvis Stanić, Saša Nestorović i drugi) uz čiju pomoć snima i svoj prvi solistički album Long Distance.

Bubnjar Marko Lazarić dobitnik je nekoliko nagrada Status i Porin. Studirao je na glazbenoj akademiji u Los Angelesu u klasi profesora Joe Porcara i Ralpha Humpreya, a trenutno je zaposlen za bubnjevima Big Banda Hrvatske radiotelevizije. Kao studijski glazbenik također surađuje s mnogim hrvatskim pjevačima i instrumentalistima (Massimo, Valerija Nikolovska, Elvis Stanić i drugi).

____________________________________________________________________________________

Mike Reed američki je bubnjar, skladatelj i glazbeni promotor koji je od 1997. godine dio propulzivne čikaške jazz i impro scene. Dosad je sa sastavom The Threehouse Project izdao dva hvaljena albuma koji isprepliću indie rock i jazz estetiku, a tipični čikaški pristup jazz muziciranju njeguje u svojem novijem sastavu Loose Assembly, ne libeći se pritom koketiranja s hard bopom, etiopskim jazzom ili post rockom. Pored Loose Assemblyja, u kojem mu pariraju neki između istaknutijih američkih jazzista, Reed vodi i projekte People, Places & Things, a član je skupina Exploding Star Orchestra, The David Boykin Expanse i Josh Berman Quartet. Redovito je nastupao s Robom Mazurekom, Nicole Mitchell, Jeffom Parkerom, Axel Doernerom i drugima, a osim dvaju albuma s Loose Assemblyjem, izdao je i ploču improviziranih dueta. Gotovo deset godina Reed se bavi i glazbenim promotorstvom, predstavljajući oko 150 koncerata godišnje te suorganizirajući festivale reda veličine The Pitchfork i Umbrella. Također je poznat kao osnivač tamošnje neprofitne organizacije novih improvizatora.

____________________________________________________________________________________

Ovaj duet vrsnih violončelista repertoar temelji na presjeku mnoštva glazbenih razdoblja i žanrova od baroka preko romantizma, jazza, rock standarda, sve do suvremene glazbe i vlastitih kompozicija Giovannija Sollime.                                                 
Monika Leskovar violončelo je počela učiti u zagrebačkom Glazbenom učilištu Elly Bašić u klasi prof. Dobrile Berković-Magdalenić, a diplomirala je kod slavnoga čelista Davida Geringasa čija je sada asistentica na Glazbenoj akademiji Hans Eisler u Berlinu. Usavršavala se na mnogim majstorskim seminarima te je dobitnica brojnih prvih nagrada na hrvatskim i evropskim međunarodnim natjecanjima. Solistički je svirala s najpoznatijim svjetskim orkestrima, među ostalima i na festivalu najtalentiranijih mladih europskih glazbenika u Budimpešti (1993.), Casalsovu festivalu u Tokiju, festivalima Schleßwig-Holstein i Rheingau te Dubrovačkim ljetnim igrama. Bila je stipendisticom njemačke Zaklade Konrad Adenauer. Snimila je tri kompaktna diska s repertoarom iz 19. i 20. stoljeća, a njezin je rad potaknuo redatelje Majerovića, Berkovića i Krelju na stvaranje dokumentarnih filmova. Pod pokroviteljstvom Zaklade Deutsche Musikleben svira na glazbalu G. Grancino iz 1700. godine koje je u vlasništvu Zaklade Krupp-von-Bohlen und Halbach. 

Giovanni Sollima talijanski je violončelist i skladatelj, rođen je u Palermu u obitelji glazbenika. Violončelo je diplomirao u klasi Giovannija Perriere, a kompoziciju u klasi svog oca, prof. Eliodora Sollime. Školovanje je nastavio u Salzburgu kod Antonija Janigra, a kompoziciju u Stuttgartu kod Milka Kelemena. Kao skladatelj teži k povezivanju, koristeći elemente klasične i rock glazbe, jazza i etno glazbe Sicilije i cijele mediteranske regije, uključujući i tradiciju Sjeverne Afrike, Srednjeg Istoka i zemalja Balkanskog poluotoka. Djela su mu predstavljena na mnogim svjetskim koncertnim pozornicama, a u izvedbama su sudjelovali solisti Yo-Yo Ma, Antonio Meneses, Mario Brunello, Bruno Canin, Ruggero Raimondi te Filharmonijski orkestar La Scala, Moskovski solisti, Yurij Bashmet i drugi. Surađivao je s redateljima Robertom Wilsonom, Peterom Greenwayom i Marcom Tulijom Giordanom, kao i koreografima Carolyn Carlson i Karole Armitage. Sa sastavom Giovanni Sollima Band glazbenik je svoj opus predstavio u Carnegie Hallu, Brooklynskoj glazbenoj akademiji, Knitting Factoryju, londonskom Wingmore Hallu, Salle Gaveau u Parizu, Tokijskom ljetnom festivalu, na venecijanskom Biennalu i drugim eminentnim festivalima i koncertnim prostorima. U diskografiji je zapažen jnjegov album Aquilarco, snimljen na poziv Philippa Glassa, a orkestar Kremerata Baltica uz Gidona Kremera snimio je 2001. album Tracing Astor na kojem se nalazi i najizvođenije Sollimino djelo Violoncelles vibrez!.

____________________________________________________________________________________

Muzil Jazz Quartet čine istarsko-primorski glazbenici mlađe generacije, koji Puli pomažu još čvršće se pozicionirati na zemljovidu hrvatskog jazza. Trubač Branko Sterpin posjeduje diplomu s jazz odjela Sveučilišta za glazbu i scensku umjetnost u Grazu, a 2005. postaje članom zagrebačkog Jazz orkestra HGM te redovito nastupa s renomiranim glazbenicima iz Hrvatske i inozemstva. Na istom fakultetu studij trenutno apsolvira i njegov kolega iz benda, Adriano Bernobić, koji svira bubnjeve s domaćim i stranim imenima iz žanra, dok je klavijaturist Leon Brenko član pulskog latin jazz sastava El Tiburόn i pojavljuje se u hrvatskim pop sastavima. S istim latin jazz kolektivom, kao kontrabasist nastupa Nenad Mirt, koji je surađivao s hrvatskim jazz snagama kako starije (Davor Lorković, Damir Dičić), tako i mlađe generacije (Denis „Razz“ Razumović).

____________________________________________________________________________________

Mark Rapp nije sasvim običan jazz trubač. Riječ je o glazbeniku koji se nadahnjuje Milesom i Monkom, ali i Björk, Daveom Matthewsom i Dr. Dreom. Njegovo je poslanstvo srušiti stare kanone koji nalažu kako treba svirati trubu u jazz okružju, te žanrovsku tradiciju lišiti ortodoksnosti i elitizma gradeći mostove između jazza u užem smislu i suvremenih žanrova popularne glazbe. Njegove autorske kompozicije svjedoče o tome kako Mark cijeni dobar groove koliko i poetičnu sofisticiranost, a razmišljanje izvan zadanih okvira tog je trubača i skladatelja, nekoć alternativnog rockera, odvelo i do egzotičnijih rješenja kao što je to korištenje didžeridua u jazz okrilju. Časopis DownBeat je Rappa, kojeg su upravo susreti s Wyntonom Marsalisem svojedobno odveli na studij glazbe, prije dvije godine proglasio vrhunskim trubačem u usponu, a ove je godine, u suradnji s Grammyjem nagrađenim producentom Jasonom Olaineom te hip hop inžinjerom LB Dorseyjem, mladi eklektik izdao i svoj prvijenac s naslovom Token Tales.

Joe Kaplowitz je američki klasično obrazovani pijanist, tubist i kompozitor, koji se glazbom profesionalno počeo baviti s 15 godina u Washingtonu, a muzički studij završio je krajem devedesetih na saveznom sveučilištu Youngstown. Električne orgulje svirao je s prepoznatljivim imenima američke blues i jazz scene kao što su Eddie Daniels, James Moody, Ernie Krivda, Ralph Bowen i drugi, a nastupao je i uz bok nedavno preminulog Davida “Fathead” Newmana te blues zvijezda Koko Taylor i Luckyja Petersona. Joe je također predvodio bendove koji su nastupali u Bijeloj kući te kultnim klubovima Blues Alley, The Knitting Factory i The House of Blues, a pored izdavanja albuma Street Noise, aktivno je skladao glazbu za film, radio i televiziju. U New Yorku živio je između 2002. i 2004. godine, gdje je utemeljio Joe Kap Organ Trio te svirajući svaki petak u Carnegie Clubu zajedno s trubačem Markom Rappom s njim ostvario i dugotrajnu suradnju. Unatrag tri godine Joe se seli u Hrvatsku gdje su ga akteri domaće jazz scene odmah prepoznali, pa po tipkama svog Hammonda Joe ubrzo prebire uz prominetne hrvatske jazzere Tamaru Obrovac i Elvisa Stanića.
Klemens Marktl je bubnjar, skladatelj i aranžer austrijskih korijena, čija strast za udaraljkama seže u njegove najmlađe godine. Bubnjeve je studirao u domovini, New Yorku i Nizozemskoj, gdje je nekoliko godina proveo kao uspješan glazbenik i vođa bendova međunarodne jazz scene. Godine 2001. Klemens je odnio prvu nagradu na dodjeli Leid’sche Jazz Award, a zanat je nastavio peći u New Yorku, gdje je prije šest godina izdao prvijenac The Challenge te počeo sudjelovati s Markom Rappom i Joeom Kaplowitzem. Nakon snimanja albuma Ocean Avenue, Klemens Marktl živi u Beču, gdje vodi vlastite projekte te djeluje kao studijski bubnjar. Kolege iz struke su ga 2006. godine nominirale za nagradu Hans Koller koja se dodjeljuje najboljim studijskim glazbenicima Austrije.

____________________________________________________________________________________

Rag Doll Blues Band riječka je grupa osnovana krajem 2003. godine, nastala iz ljubavi prema bluesu koja je bila zajednička Silviu Uljančiću (gitara, vokal), Karlu Lovriću (klavijature, vokal), Robertu Antoliću (bas, vokal) i Robertu Dobroti (bubnjevi), glazbenicima koji su iskustvo tesali u različitim riječkim grupama još godinama prije osnivanja ovog sastava. Repertoar kojim se predstavljaju sastoji se od blues standarda te pjesama autora kao što su Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Joe Bonamassa, B.B. King, Willie Dixon i drugi. Članovi benda njeguju jam pristup, stoga svaku pjesmu koja im dospije u ruke modeliraju na njima svojstven način, uz sklonost temperamentnijem blues rocku. U posljednje se vrijeme bend upušta i u autorske vode. Bilježi brojne nastupe u klubovima, na otvorenim prostorima te festivalima u Hrvatskoj, a potpisuje i članstvo u društvu Croatian Blues Forces, koje je podružnica najveće svjetske blues organizacije The Blues Foundation iz Memphisa.

____________________________________________________________________________________

Iz Kameruna izniknuo Roland Tchakounté počeo se glazbeno oblikovati najprije kao udaraljkaš, a zatim i gitarist, pijanist te harmonikaš. Njegov prvi bend bio je lokalni afrofunk sastav koji je obrađivao pjesme izvođača kao što su James Brown, Wilson Pickett i Jimi Hendrix, a nakon funka i rocka njegov je interes privukao blues. Tome je kumovala glazba Johna Lee Hookera, kojeg uz Alija Farku Touréa Tchakounté navodi kao svog istinskog učitelja, dok njegovi drugi uzori ostaju Son House, Robert Johnson, Elmore James i ostale figure Delta bluesa. Tako se živeći u Parizu Tchakounté odlučio posvetiti gitari kojom će stvarati muzički hibrid isprepleten iz njegovih afričkih korijena i blues utjecaja, začinjen melodijom njegovog materinjeg narječja bamiléké. Nakon uspješnog akustičnog albuma Abango, koji je Tchakounté snimio sa svojim gitarskim kolegom Mickom Ravassatom, dvojac je 2006. svoje snage udružio s udaraljkašem Mathiasom Bernheimom, koji ih je trenutno razoružao minimalističkim i samosvojnim  načinom sviranja. Tchakounté svoju glazbu shvaća kao “divlju melodiju” koja mu otvara vrata za izražavanje čitavog niza osjećaja različitih predznaka, no isto tako progovara i o zanemarenosti afričkog kontinenta. Sebe naziva Utopljaninom čija je najveća želja da se ljudska vrsta ne rascjepljuje po mjerilima rase ili boje.

___________________________________________________________________________________

Ideja o zasnivanju Seaside Quarteta rođena je na Koruškom pokrajinskom konzervatoriju u Klagenfurtu, kamo su naši mladi riječki i susjedni slovenski perspektivci krenuli trbuhom za jazzom. Okosnicu benda, koji njeguje klasični bebop izričaj, čine Bruno Mičetić na gitari i Zvjezdan Ružić na klavijaturama te ritam sekcija kojom upravljaju Jan Gregorka na kontrabasu i Anže Žurbi na bubnjevima; kao peti član Seasidea povremeno se pojavljuje i etablirani bubnjar Ratko Divjak.

___________________________________________________________________________________

Mladi  gitarist Jani Moder ubraja se među najistaknutije slovenske jazz stvaratelje. U osmoj godini se prvi put susreo s klasičnom gitarom kojoj se posvetio naredno desetljeće, kada upisuje Koruški pokrajinski konzervatorij u Klagenfurtu gdje je diplomirao s pohvalom. Na bostonskom glazbenom koledžu Berklee, gdje je ponovno zaključio studij s odličnim uspjehom, također je dobio nagradu i to za izvanredno muziciranje. Moder se našao i između desetoro studenata koji su potpisali ugovor s izdavačkom kućom Jazz Revelations Records, a među njegovim fakultetskim profesorima bili su Mick Goodrick, Joe Lovano, Hal Crook i drugi. Moder je nastupao s mnogim poznatim imenima jazz glazbe u Sjedinjenim američkim državama i Europi te djelovao kao vođa ili suradnik u brojnim slovenskim i hrvatskim glazbenim projektima poput Big Banda RTV Slovenije, Big Banda Brace Doblekarja i Jazz Club Gajo kvinteta. Sudjelovao je s imenima kao što su Peter Mihelič, Jure Pukl, Ratko Divjak, Kruno Levačić i Igor Lumpert, a prošle je godine zajedno s Erikom Marenčeom na klavijaturama, kontrabasistom Žigom Golobom te Krunoslavom Levačićem na bubnjevima i udaraljkama objavio prvijenac Momentum. Isti glazbenici čine i postavu Jani Moder 4teta.

___________________________________________________________________________________

Branimir Gazdik poznati je riječki bubnjar zamjetne studijske kao i session kilometraže. Stalni je član Elvis Stanić Groupa, a često nastupa s uzdanicima riječkog jazza Darkom Jurkovićem Charlijem, Henryjem Radanovićem te Denisom Razumovićem. Tijekom dugogodišnje suradnje s vrhunskim hrvatskim jazz glazbenicima u njemu se rodila želja te potreba za vlastitim izričajem, što je rezultiralo albumom Friendly, na kojem je Gazdik okupio ekipu vrsnih glazbenika (Maasej Kovačević, Elvis Stanić, Henry Radanović, Goran Rukavina, Branko Sterpin, Boris Popov, Ivan Popeskić, Vladimir Samardžić, Joe Kaplowitz, Saša Nestorović, Denis Razumović...) te uz njihove instrumentalne intervencije stvorio fusion sazdan iz latina, funka i jazza. Album je nominiran za Porin 2008. u kategoriji najboljeg jazz albuma, a da Gazdika struka itekako prepoznaje, dokazala je nagradivši ga Statusom za najboljeg bubnjara u prošloj godini u kategoriji pop i urbane glazbe kao i nagradom za najboljeg instrumentalista, također u protekloj godini. Na ovom izdanju festivala Jazz Time Gazdik nastupa uz potporu Friends, među kojima se nalaze Maasej Kovačević (klavir, sintisajzer), Goran Rukavina (električni bas), Elvis Penava (električna gitara), Branko Sterpin (truba) i Boris Popov (udaraljke).

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja