Damjan Krajačić

Jedinstven seminar flaute u Europi

Jedinstven seminar flaute u Europi
Datum objave:
18.04.2014.
Autor:
Davor Hrvoj
Pod vodstvom našeg flautista koji živi u Los Angelesu, Damjana Krajačića, ovog ljeta u Karlovcu će se održati najveće okupljanje flautista u Europi. Hrvatska flautistička akademija održat će se od 6. do 13. srpnja 2014. u karlovačkom Gradskom kazalištu Zorin dom. Umjetnički voditelj Hrvatske flautističke akademije, Damjan Krajačić, i sam uspješan flautist te naše gore list s dugogodišnjim prebivalištem u Los Angelesu u SAD-u, uspio je u Hrvatsku dovesti i polaznicima seminara osigurati impresivnu postavu ponajboljih svjetskih flautista i predavača te omugučiti tjedan dana intenzivnog učenja i druženja koje pokriva ne samo uobičajene studije klasike, već i improvizaciju, te jazz i latin-jazz.

- Kako si odlučio pokrenuti flautistički seminar?


Ideja o seminaru flaute proizašla je iz druženja i razgovora s Petrom Ćurićem, bubnjarem i organizatorom dugogodišnjeg uspješnog Croatia Drum Campa u Grožnjanu. Petar mi je predložio da bi nešto slično mogli napraviti za flautu te da bi želio da budem umjetnički voditelj. Činjenica je da tako nešto u Hrvatskoj ne postoji, a mislim da u ovom obliku u kojem mi to organiziramo ne postoji niti u Europi. Seminar obuhvaća klasiku, no jednako tako studentima omogućava da iskuse jazz, latin jazz i improvizaciju, što je u klasičnom svijetu i svijetu flaute jako rijetko. Takvu priliku nisam mogao propustiti.
   

- Zašto baš u Karlovcu?


Grad Karlovac i Gradsko Kazalište Zorin dom bili su velikodušni u pomoći s organizacijom te su nam omogućili prostor za predavanja, nastupe i smještaj za studente i profesore. To nam omugućava da cijenu seminara držimo niskom i pristupačnom studentima, a pogotovo studentima iz Hrvatske i okolice. Jednako tako, Karlovac je prekrasan grad koji je ujedno blizu Zagrebu, a i korak do divnih prirodnih lokacija koje namjeravamo iskoristiti za druženje, opuštanje i razgovor o muzici i flauti.


- Kako si odabrao profesore?


Razmišljao sam kako okupiti profesore koji bi bili interesantni velikom broju ljudi po svojim dostignućima i profesorskim kvalitetama, no i koji su svaki na svoj način posebni, pravi umjetnici. Drugi kriterij je da su prijazni, topli ljudi i pedagozi. Prvi je tu uskočio moj bivši profesor i dugogodišnji prijatelj James Newton, legenda jazz flaute. Petar je kontaktirao Pierre-Yvesa Artauda, profesora na pariškom konzervatoriju. On i James se pak poznaju, što tada nisam znao. Mislim da je to dobrim dijelom bio i razlog zašto je Pierre-Yves pristao doći. On mi se posebice dopada jer je, kao prvo, jedan od vodećih svjetskih pedagoga što se tiče flaute, fenomenalan flautist koji pokriva sav repertoar flaute, no ujedno i čovjek koji je spreman istraživati i eksperimentirati izvan tipičnih okvira. Sljedeći je na red došao moj poznanik Wissam Boustany, fenomenalan flautist i profesor. On je zanimljiv jer improvizira, stavlja naglasak na umjetničkom izražavanju, te svira sav svoj klasični repertoar bez nota. Znači, ponešto je poseban za klasičare te može ponuditi drukčiju perspektivu studentima od onoga na što su vjerojatno do sada navikli. Tu je konačno i Boglarka Kiss, moja dugogodišnja prijateljica koja je nevjerojatno bistra i metodična pedagoginja i izvanredna flautistica. Ona balansira naš profesorski miks ove godine s fokusom na više tradicionalni klasični repertoar i tehniku, tim više što ja pokrivam latin jazz stil sviranja flaute.
 Naime, seminar je stvarno raznolik - pokriva klasiku, izvandredne tehnike sviranja, improvizaciju, generalno način i pristup muziciranju, jazz i tehnike jazza, te latin jazz i tehnike sviranja i improviziranja u tom stilu.


- Što polaznici mogu očekivati od seminara?


Seminar obećaje svakom studentu rad sa svim profesorima. Ideja je da se svi studenti namjerno izlože različitim stilovima i situacijama. Ne očekuje se od nikoga da u tjedan dana može savladati, recimo jazz, no ovaj seminar pruža i osnove i napredne ideje koje bilo kojem studentu ili studentici mogu pomoći kao flautistu i umjetniku, neovisno o tome da li se inače time bave ili ne, i da li će se time nastaviti baviti.


- Što za taj seminar znači dolazak slavnog jazz flautista Jamesa Newtona?


Dolazak James Newtona je značajan jer flautisti u Europi rijetko imaju priliku čuti o jazz flauti od stvarno jednog od najznačajnih jazz flautista i pedagoga. James je poseban jer to svoje znanje zna vješto i elokventno prenijeti studentima. Ne samo da je u stanju inspirirati i naučiti studente o flauti, već ima sposobnost u njima probuditi pravi umjetnički duh.


- Zašto je on važan flautist u povijesti jazz glazbe?


James Newton je jedan od povijesno najznačajnih flautista - on je zapravo spona između Erica Dolphyja i moderne jazz flaute, gdje se od flautista očekuje da potpuno vladaju klasičnom tehnikom sviranja, te da su istovremeno potpuno vješti u improvizaciji, izvanrednim tehnikama, te različitim stilovima sviranja. James je u DownBeat magazinu proglašavan najboljim jazz flautistom dvadeset i nešto godina za redom. To je nešto nevjerojatno i pokazuje koliki utjecaj ima u svijetu jazz flaute, a i šire.


Davor Hrvoj

Prijave na e-mail adresu: croatiafluteacademy@gmail.com

Za dodatne informacije i pitanja obratite se na web-adresu: www.croatiafluteacademy.com

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja