Tamara Obrovac

Festival izvrsne glazbe i ambijenta

Datum objave:
27.09.2013.
Autor:
Davor Hrvoj
Tamara Obrovac, umjetnička direktorica Valamar Jazz Festivala koji će se od 25. do 29, lipnja održati u Poreču

Kao i za prethodna tri Valamar Jazz Festivala, njegova umjetnička direktorica Tamara Obrovac je za novo izdanje pripremila atraktivan i umjetnički vrijedan program. Naime, na Festivalu, koji će se od 25. do 29. lipnja održati u Poreču, nastupit će stilski raznoliki glazbenici iz raznih zemalja sa četiri kontinenta. U razgovoru za Novi list Tamara Obrovac govori o načelima kojih se pridražava u organizaciji, ali i o sudjelovanju na nedavno održanom uglednom Jazz sajmu u Bremenu.
Koji su vaši kriteriji u odabiru umjetnika za Valamar Jazz Festival?
- Što se glavnog programa tiče to je žanrovski raznolika, vrhunska jazz glazba prvenstveno poznatih svjetskih imena, ali i onih koji tek dolaze, a u sklopu pratećeg programa - promenadni koncerti, jam sessioni, after party - nastojimo uključiti mlađe domaće jazz snage. Osobno nastojim uključiti bar jednu žensku glazbenu osobnost ukoliko je moguće u funkciji vođe sastava...
Može li se rad na organizaciji festivala usporediti s radom na novoj pjesmi ili albumu?
- Možda djelomice i može, po nekim nazovimo ih tako racionalnim parametrima. Na albumu se radi o sličnom osmišljavanju određene glazbene dramaturgije. Program festivala mora biti dovoljno žanrovski raznolik, a da istovremeno zadovoljava kriterije vrhunske glazbene izvedbe koja u našem slučaju s obzirom na festival turističke orjentacije treba ostati u okvirima kvalitetnog ali ne prekompleksnog jazz izričaja.
Simbioza kulturnog i turističkog
Po čemu je Valamar jazz festival specifičan, i koliko je ambijent u kojem se održava festival važan za održavanje koncerata?
- Rekla bih da je osim po visokoj razini izvođača kojeg naš program manager Željko Žarak pomno bira, te općoj jazz atmosferi koja vlada tijekom festivala, upravo ambijent u kojem se koncerti odvijaju izuzetno važan. Kombinacija vrhunskog glazbenog doživljaja na prekrasnim povjesnim, kulturološkim i prirodnim lokacijama je jedno od osnovnih obilježja, a svakako i prednosti našeg festivala. Nije isto ukoliko slušate Dianne Reeves ili Davea Hollanda u zatvorenom ambijentu koncertne dvorane ili na pozornici na otočiću Sveti Nikola tik do mora, uz šum valova i zvuk cvrčaka s borovih stabala...
Što će obilježiti ovogodišnje izdanje festivala?
- Poslovično visoka kvaliteta glazbe, a u odnosu na prošlu godinu kada smo u Atriju Eufrazijeve bazilike imali jedan koncert, ove godine će biti dva; 25. lipnja nastupit će turska pijanistica Ayshe Tutuncu, a 26. lipnja francuski virtuoz na kontrabasu Renaud Garcia Fons. Na otočiću Sveti Nikola imat ćemo tri dana po dva vrhunska koncerta. Između ostalih nastupit će Trilok Gurtu, Billy Childs i Buster Williams, a ove ćemo godine umjesto u funky maniri Festival zatvoriti latin spektaklom Eddie Palmieri Afro Carribean All Stars Banda.
Koliko je taj Festival važan za lokalnu zajednicu, ali i za Hrvatsku općenito - za razvoj kulture, ali i ekonomije, turizma?
- U današnje vrijeme je već općepoznata činjenica da je obogaćivanje turističke ponude kulturnim manifestacijama postalo neophodno. Utoliko je doprinos Valamar Jazz Festivala važan, jer radi se o jakom regionalnom festivalu koji polagano postaje tradicionalna manifestacija koja doprinosi prepoznatljivosti Istre kao destinacije. Osim toga tu se radi o partnerstvu i simbiozi između kulturnog i turističkog sektora ostvarenom na pravi način, o partnerstvu između profesionalnog tima pod mojim vodstvom koji se bavi organizacijom i produkcijom same manifestacije, i jake turističke firme koja iza projekta osim financijski stoji izvrsnom ugostiteljskom, gastro i eno ponudom, kao i posebnim "Jazz odmor" paketima kreiranim upravo za Jazz festival, u kojima su osim smještaja i prehrane uključene i ulaznice za sva festivalska dogadjanja.
Svježina europskog jazza
Kako bi usporedili Valamar Jazz Festival s drugima? Pri tome mislim na one najpoznatije.
- Još smo mali u usporedbi, primjerice s Umbria Jazzom ili Montreux Jazz Festivalom koji su prave institucije, no nadamo se da ćemo kroz godine rasti i uz visoku kvalitetu i širenje programa sve više valorizirati naše prednosti izvrsnog ambijenta; kulturno povijesnih lokacija, mora sunca i vrhunske usluge, kao i gostoljubivost naših domaćina - Riviera Adrie iz Poreča.
Kako ste predstavili Hrvatsku na nedugo održanom sajmu jazza u Bremenu?
- Dostojno  Kao Tamara Obrovac Quartet u sastavu: Tamara Obrovac, Matija Dedić, Žiga Golob i Krunoslav Levačić, nastupili smo u sklopu European Jazz Meetinga, gdje smo bili izabrani među 16 od nekoliko stotina bandova, što već samo po sebi govori.
Dodatnu težinu dala je i najava jednog od članova profesionalnog žirija Tonnyja Duddleyja Evansa, Umjetničkog savjetnika Jazzlines i Cheltenham jazz festivala, koji je rekao da izbor među sastavima nije bio lak, ali da se Tamara Obrovac Quartet isticao među ostalima.
Bila je to prilika da usporedite hrvatsko jazz stvaralaštvo s onim iz drugih zemalja, ne samo Europe. Do kakvih ste spoznaja došli?
- Na osnovu onih koncerata koje smo slušali, naš band ukoliko već nije bolji, a onda sigurno nije ništa lošiji od ostalih. Naša je prednost osim u strukturi kompozicija koje imaju stanovitu originalnost, u potpuno opuštenom i kompletno otvorenom i slobodnom načinu sviranja ovih zaista izvanrednih glazbenika kakvi se, nakon 20 godina međunarodne karijere - dozvolit ću si ovu neskromnost - ipak ne susreću često.
Koja su osnovna obilježja današnjeg svjetskog jazza?
- Veseli me sve veća prisutnost europskog jazz izričaja kojeg karakterizira drukčiji glazbeni pristup od onog američkog, kao i često korištenje etničkih elemenata. Upravo je ta svježina koju novi glazbeni elementi unose u jazz više nego potrebna.
Davor Hrvoj
(Preuzeto iz Novog lista od 24. lipnja 2013.)


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja