Željko Kovačević

Razgovor sa Željkom Kovačevićem

Datum objave:
27.05.1999.
Autor:
Davor Hrvoj
Razgovor sa Željkom Kovačevićem

- Na Biennalu smo svirali praizvedbu moje skladbe "4 For 3". To je instrumentalni kolaž u kojem se prvenstveno želi pokazati svestranost četiri glazbenika od kojih svaki svira po tri glazbala. Mate Matišić svira akustičnu, električnu i električnu bas gitaru, kao i samicu i brač, Alan Bjelinski je svirao klavir, synthesizer i sintetizator, Borna Šercar je svirao boce, udaraljke i bubnjeve, a ja sam svirao klarinet, sopran i tenor saksofon. To je ekološka skladba koja govori o urbanizaciji koja počinje sama sebe gušiti.
- Koliko je u izražavanju tih ideja bilo značajno kroz tu skladbu objediniti različite glazbene žanrove.
- Svatko od nas dolazi iz drugog kraja, svatko ima svoju viziju, a vlada različitim stilovima. Stilovi nisu definirani, oni su apstraktan pojam. Svatko to ima u svojoj glavi drukčije zacrtano. To je bilo napravljeno zato da se vidi raznolikost i bogatstvo hrvatske glazbene baštine.
- Samo nekoliko dana nakon koncerta na Biennalu, Toranj 77 svirao je u potpuno drugoj postavi i potpuno drukčijim repertoarom na Proljetnoj reviji jazza - Zagreb 99. Svirao je isključivo skladbe naših autora.
- Toranj 77 u novije vrijeme daje prioritet domaćoj skladanoj glazbi. Sviramo skladbe domaćih autora zato jer zastupamo mišljenje da postoji hrvatski jazz, postoji zdrava inicijativa, postoji dovoljno izvora iz naše narodne glazbe kao i fundusa stare klasične glazbe. Postoje temelji za stvaranje nove, moderne glazbe koju možemo zvati jazz ili ne. Za taj jazz festival pripremili smo naše klasike.
- Svirali ste skladbu Miljenka Prohaske "Zbog jedne davne melodije" koja je iz područja zabavne glazbe.
- To je naš hrvatski evergreen. Poštujemo domaće autore koji su zaslužni za opstanak i nadgradnju te vrste glazbe u Hrvatskoj. Tu ne uključujem moju skladbu. Za to je zaslužan prvenstveno Miljenko Prohaska, kao i Silvije Glojnarić. Svirali smo i Glojnarićevu skladbu "Night Flower". Nastup je bio ambijentalnog karaktera. U ovoj postavi svirao je Berislav Puhlovski koji je bio jedan od prvih bubnjara Tornja, još '77. godine, bas gitaru je svirao Davor Črnigoj, također jedan od prvih, svira na našoj prvoj ploči, gitaru svira Ante Gelo kao predstavnik mlade generacije koji je kroz suradnju sa starijim kolegam dobio priliku da istrči van u ovoj sferi glazbe. Popularan je kao gitarist sastava Ritmo Loco što je nešto sasvim drugo.
- Svirali ste i jednu tvoju stariju skladbu - "Makrame".
- "Makrame" je skladba koju sam napisao osamdesetih godina i upravo je objavljena na mojem novom CD-u "Pre/Shave". Ovaj put sviramo ju drukčije. Na CD-u je rađena kao pop-rock-jazz, a za ovaj festival pripremili smo ju s naglaskom na jazz improvizaciju. Melodijske su linije ostale iste, međutim sviramo ju na drugi način, isto kao što smo pjesmu "Zbog jedne davne melodije", koja je festivalska pjesma, ali u sebi ima toliko jazza, uvrstili u naš program. Malo smo ju modificirali u smislu harmonizacije i ritma, te stvorili sasvim drugu sliku te pjesme. Jazz razumijevam kao osobni izraz bilo koje melodije, osobno shvaćanje i interpretiranje bilo kojeg intervala ili nečeg drugog. Toranj je institucija koja si, promjenom članova sastava, može dozvoliti izražavanje raznih ideja.
Davor Hrvoj
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja